انتقام سخت ایران،پایان هژمونی و حضور واشنگتن در منطقه است

 حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره انتقام سخت ایران که با حمله موشکی به مقر نیرو‌های آمریکایی در عراق کلید خورد، گفت: مقام معظم رهبری این اجازه را دادند که از دشمنان اسلام انتقام گرفته شود  و با اذن ایشان در صبحگاه، درست همان لحظه‌ای که برادر شهیدمان سپبهد قاسم سلیمانی به شهادت رسید با رمز یا زهرا (رمز عملیات فتح المبین در دفاع مقدس بود)  پایگاه عین الاسد عراق را مورد هدف موشکی قرار گرفت.

اخبار سیاسی- او افزود: سپاه پاسداران طی بیانیه ای در چهار محور اعلام کرد که اقدام ایران بازدارنده بوده و اگر آمریکا بخواهد اقدامی انجام دهد تمام نیرو‌های نظامی کشورمان وارد عمل خواهند شد. که در این صورت بی تردید نه تنها ایران بلکه کل منطقه درگیر یک جنگ می شود. دوم اینکه اگر برای مقابله با ما،  پایگاهی در منطقه  توسط آمریکایی‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از نظر تهران این محل پایگاه دشمن محسوب می‌شود و آن را مورد هدف قرار می‌دهیم.

کنعانی مقدم تاکید کرد: سومین مرحله بیانیه سپاه این بود که  رژیم صهیونیستی هدف بعدی ایران خواهد بود و  اگر آمریکا اقدام انجام دهد، تل آویو و حیفا را مورد حمله قرار می‌دهیم. علاوه براین چهارمین محور این بیانیه به صحبت با مردم آمریکا مربوط می شود، در این بخش از مردم خواسته می شود که  دولتمرادن خود را مجبور کنند تا نیرو‌های آمریکایی حاظر در منطقه را از خاورمیانه خارج کنند، در غیر این صورت فرزندان آنها در این منطقه کشته خواهند شد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: اقدامی که ایران در هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد انجام داد آغازی بر پایان هژمونی و حضور واشنگتن در منطقه است. فراموش نکنیم که بعد از جنگ جهانی دوم اولین بار است که یک پایگاه آمریکایی مورد هدف قرار می‌گیرد. به دنبال این امر آمریکایی‌ها از شب گذشته تا همین لحظه تلاش می کنند تا از طریق تحت فشار قرار دادن ترامپ، اجازه ندهند جنگی در منطقه رخ بدهد و کشورشان وارد  درگیری دیگری بشود، در حال حاضر شهروندان آمریکایی می خواهند که قدرت فرماندهی نظامی واشنگتن از دست ترامپ خارج شود. 

او افزود: اگر شورای امنیت سازمان ملل مانع از ماجراجویی‌های واشنگتن شود می‌توانیم بگوییم که موضوع تمام شده و در چنین حالتی، شرایط  عادی به منطقه برمی گردد.

 در نخستین ساعات امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.