در جلسه امروز هیئت دولت چه گذشت؟

جلسه امروز هیئت دولت با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد، همچنین وزرای دولت مانند جلسات گذشته به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

دست سلیمانی را از بدن قطع کردید پایتان از منطقه قطع خواهد شد

اخبار سیاسی- رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به حضور بی سابقه ملت ایران در مراسم تشییع سردار سلیمانی و یاران او در شهر‌های مختلف کشور گفت: مردم نه تنها در شهر‌هایی که تابوت این سردار بزرگ بر روی دست‌ها سیر کرد بلکه در همه شهر‌ها و روستا‌ها به طور یکپارچه عزاداری کرده و علیه اقدام آمریکا فریاد برآوردند.

پیامد‌های شهادت سردار سلیمانی برای استکبار جهانی سنگین بود

پس از برگزاری جلسه هیئت دولت سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرگاران بیان کرد که  از همان پایگاهی که سردار سلیمانی مورد هدف قرار گرفت، پاسخ مناسب داده شد. این موضوع نشان دهنده این است که هم در صحنه اجتماعی، سیاسی و نظامی آنچه با شهادت سردار سلیمانی اتفاق افتاد، پیامد‌های آن برای استکبار جهانی سنگین بود.

سپاه پاسخ کوبنده‌ای به آمریکایی‌ها داد

سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: انتقام سپاه پاسداران از عاملان این جنایت، خبر خوشی بود؛ عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسخ کوبنده‌ای به آمریکایی‌ها دادند.

او ادامه داد: امیدوارم که آمریکایی‌ها عاقلانه رفتار کنند و از این به بعد تجاوزی را طراحی نکنند که پاسخ کوبنده‌ای را دریافت خواهند کرد.

حاج قاسم منادی صلح و امنیت در منطقه بود

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا اظهار کرد: مجدد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. ایشان یک شخصیت بین‌المللی و بزرگ برای محور مقاومت بود. آمریکایی‌ها در یک اقدام تروریستی و جنایتکارانه، این شهید عزیز را که منادی صلح و امنیت برای منطقه بود، با یک تصور غلط به شهادت رساندند.

روند قیمت نفت به نفع ایران است

بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شرایط نوسان نفت گفت: قیمت نفت با بی ثبانی بالا و با ثبات پایین می‌آید. اکنون در کشور ما هم این شرایط بر قیمت نفت حاکم است.

زنگنه گفت: اکنون روند قیمت نفت صعودی است و به نفع ایران است. آمریکایی‌ها دست از اغتشاشگری در منطقه باید بردارند و بگذارند مردم منطقه زندگی کنند.

وحدت مردم و مسئولان بر امنیت ملی ما تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره عملیات انتقام خون سپهبد سلیمانی که بامداد امروز توسط سپاه پاسداران انجام شد، گفت: دوره بزن در رو تمام شده است. جمهوری اسلامی به شدت با کسانی که متعرض به خاک و اموالشان باشد مقابله می‌کند.

سپاه عزیز و مقتدر به خواست قاطع ملت، به‌درستی عمل کرد

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه هوایی نظامی آمریکا در عراق اظهار کرد: سپاه عزیز و مقتدر به خواست قاطع ملت و آنچه به عنوان ماموریت این ارگان نظامی است به درستی عمل کرد.

نوبخت افزود: امیدوارم این اقدام کوبنده درسی باشد برای امریکا گرچه رژیم آمریکا نشان داده که درسی نخواهد گرفت.

بانک مرکزی اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد

عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر حضور بانک مرکزی در بازارهای مالی، گفت: اوضاع در بازارهای مالی خوب است و همان‌طور که قبلا قول دادیم بانک مرکزی در بازار حضور دارد و اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد.

رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با تدابیری که در بانک مرکزی اتخاذ کردیم و اقداماتی که در حال انجام است، شاهد ثبات خوب و تعدیل شده نرخ ارز در بازار باشیم.

حمله موشکی سپاه پاسداران نشان‌دهنده توانمندی ایران است

معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی گفت: حضور میلیونی مردم در روزهای اخیر در همه شهرها و روستاهای ایران نشان‌دهنده عمق علاقه مردم به این شخصیت الهام‌بخش بود.

او افزود: مردم ایران خواسته‌شان پاسخ مناسب به این اقدام تروریستی علیه شخصیت رسمی ایران بود. خوشبختانه توسط سپاه ما این پاسخ داده شد.

معاون امور زنان رئیس جمهور تأکید کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران نشان‌دهنده جایگاه و توانمندی ایران است. ایران کشوری با عظت و سرافراز است که از حیثیت خود دفاع می‌کند.

اقدام سپاه در راستای قوانین بین‌المللی بوده است

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاری که انجام شد کاملا مطابق قوانین بین‌المللی بوده است. اساسنامه بین‌الملی که سال ۲۰۱۰ اصلاح شد، اقدام سپاه را دفاع مشروع محسوب می‌کند.

او تأکید کرد: اقدام سپاه پاسداران در راستای قوانین بین‌المللی بوده است.

اعلام ترامپ برای حمله به نقاط فرهنگی خلاف قوانین بین‌المللی است

اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش از ظهر امروز در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در واکنش به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا برای هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران اظهار داشت: پیش از این نیز گفته‌ام که باید ابتدا تعریف موضوع اماکن فرهنگی را بدانیم.

او ادامه داد: برخی اماکن فرهنگی را به میراث فرهنگی تعبیر کرده بودند که این اشتباه است. اگر موضوع مورد طرح ترامپ میراث فرهنگی باشد، این خلاف قوانین و قطع‌نامه‌های بین‌المللی است و ما پیش از این نیز آن را اعلام کردیم.

آمریکا پایان خودش را در منطقه ما رقم زده است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه «عین‌الاسد» آمریکا اظهار کرد: آمریکا پایان خود را در منطقه ما رقم زد. با این میزان نفرت عمومی که در برابر آمریکا شکل گرفته است باید دانست آمریکا روز‌های آخر خود را در این منطقه می‌گذراند و حتما آینده‌ای در منطقه نخواهد داشت و این نتیجه واقعی خون پاک شهید سلیمانی است که پای آمریکا را از این منطقه قطع خواهد کرد.

دولت از انتقام سخت سپاه سپاسگزار است/ ترامپ جای امنی در منطقه ندارد

علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:

ضربه ما آنقدر مستحکم بود که ده‌ها موشک بالستیک بدون رهیابی آنجا را هدف قرار دادند. قطعاً ترامپ جای امنی در منطقه نخواهد داشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا از دست کشور‌های منطقه هم در امان نخواهد بود، گفت: البته ما هیچ مداخله‌ای نداریم و آن‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند که نتیجه عملکرد خودشان است. آمریکا نمی‌تواند آزادانه در منطقه به چپاول بپردازد.

در صورت پاسخ آمریکا، پاسخ شدیدتر به آنها داده می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران  گفت: این اقدام سپاه خواسته بزرگ ملت ایران بود و با اقتدار نیرو‌های مسلح این کار انجام شد و موجب غرور، سربلندی مردم است و اعضای کابینه نیز مانند همه مردم خوشحال هستند و همه ما آمادگی‌های لازم را برای اینکه اگر آمریکا خطایی را انجام بدهد، داریم.

آذری جهرمی گفت: اگر آمریکایی‌ها اقدام دیگری انجام دهند، حتما پاسخ مناسب و شدیدتر به اقدام آنها داده می‌شود و این آمادگی نیز وجود دارد.