تابش: قدرت دفاعی ایران موجب شد ترامپ در مقابل ایران نرمش نشان دهد

 محمدرضا تابش با اشاره به سخنان چهارشنبه شب ترامپ درباره حمله سپاه به پایگاه هوایی عین‌الاسد ، اظهار کرد: موج انسان خیز مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی و همرزمانش که وحدت ملت شریف ایران و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی را متجلی کرد، همچنین قدرت راهبردی و دقیق بازدارندگی و دفاعی ایران که مواضع آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد را هدف قرار داد موجب شد تا مواضع آقای ترامپ متفاوت از گذشته باشد و در مقابل ایران نرمش نشان دهد و دم از مذاکره بزند. البته مسئولان ما باید ضمن استفاده از فرصت‌ها در جهت ارتقای منافع ملی و امنیت کشور و آرامش مردم در مقابل آمریکایی‌ها که قابل اعتماد نبودن را بارها نشان داده‌اند، هوشیارانه عمل کنند و اتکایشان به خداوند و ظرفیت‌های مادی و انسانی کشور و اعتماد مردم باشد که دستاورد آن پیروزی است.

اخبار سیاسیوی افزود: مراسم بدرقه پیکر پاک شهید سلیمانی و همرزمانش بیانگر روح قدردانی ملت ایران از قهرمانان و اسطوره‌هایش است. این حادثه روح تازه‌ای را در کالبد فسرده کشور دمید و باید مبنای وحدت، تفاهم، همدلی و همگرایی بیشتر برای مقابله با توطئه‌های دشمن و کمر همت بستن برای رفع مشکلات مردم قرار گیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس با تأکید بر اینکه «این حضور حماسی نباید مصادره به مطلوب شود»، ادامه داد: همه ایرانیان متدین، متشرع، مذهبیون، انقلابیون و ایرانیان دلبسته به تمدن و فرهنگ ایرانی حاج قاسم سلیمانی را اسطوره‌ای می‌دانستند که شخصیت حضرت سیدالشهدا (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، مقداد، اباذر، سلمان، کمیل و همچنین قهرمانان اسطوره‌ای کشور از آرش کمانگیر تا رستم و اسفندیار و سهراب در او متجلی است و تجسم این شخصیت بود که این موج انسان‌خیز را به صحنه آورد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما باید قدردان این تفاهم ملی و مذهبی که تجلی آن را در مراسم بدرقه پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی دیدیم، باشیم و نگذاریم با بازی کردن با احساسات مردم و تقلیل آن به حرکت‌های جناحی و تسویه حساب سیاسی وحدتی که در این سطح متجلی شده تضییع شود.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اقدام پارلمان عراق در مورد خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را قاطع، سریع و ارزنده توصیف کرد و گفت: البته عراقی‌ها باید از نظر مالی تاوان سنگینی بپردازند و پارلمان عراق و گروه‌های جهادی باید تحمل هزینه آن را هم داشته باشند تا این اقدام به نحو کامل به مرحله اجرا دربیاید. دولت عراق هم باید به دلیل نقض حاکمیت ملی این کشور اقدامات کیفری را از طریق مجامع بین‌المللی علیه ترامپ و آمریکا سامان دهد.