دبکافایل: ایران با فناوری پیشرفته روس‌ها، عین‌الاسد را موشک‌باران کرد

 وبسایت صهیونیستی دبکافایل به نقل از برخی منابع روسی مدعی شد فناوری پیشرفته و با دقت بالایی که باعث شگفتی آمریکایی‌ها در هدف گذاری حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا در عراق شد، از روسیه آمده است.

دبکا فایل مدعی شد روس‌ها این فناوری را که با عنوان سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی گلوناس (GLONASS) شناخته می‌شود، برابر با سامانه موقعیت‌یاب جهانی آمریکا (جی پی اس) تلقی می‌کنند. گلوناس، تنها سامانه جایگزین ناوبری است که از لحاظ پوشش و دقت با جی پی اس قابل مقایسه‌است و همین سامانه خطای هدف گذاری موشک‌های ایرانی را در حمله به عین الاسد به ۱۰ متر کاهش داده است.

اخبار سیاسی- منابع نظامی دبکا فایل با اذعان به اینکه ایرانی‌ها در مجموع ۱۹ موشک را به پایگاه عین السد در غرب عراق شلیک کردند که ۱۷ مورد آن‌ها در مرکز هدف خود قرار گرفت، اعلام کرد سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل از این ظرفیت ایرانی‌ها آگاه نبودند.

به نوشته دبکافایل، اهمیت این فناوری – چه از طریق روسیه به ایران رسیده باشد یا ساخت داخل ایران باشد-- به حدی است که موشک‌های کوتاه بُرد و میان بُرد ایران را قادر می‌سازد هر نقطه‌ای از خاورمیانه در شعاع ۷۰۰ کیلومتری را که توسط سامانه‌های دفاع موشکی محافظت نمی‌شود، با دقت بالا هدف قرار دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه [۱۸ دی ماه]در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.