حمایت ضد انقلاب از اخراج دانشجوی ایرانی از آمریکا/ تصاویر

دوشنبه شب جمعی از دوستان و هم کلاسی‌های آقای دهقانی عصر دوشنبه در فرودگاه لوگان شهر بوستون تجمع کردند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی چون "بگذارید شهاب وارد شود" و یا "تبعیض علیه ایرانیان را خاتمه دهید" به بازداشت این دانشجوی ایرانی اعتراض کردند.

اخبار سیاسی - اما حالا با اخراج این دانشجوی ایرانی ، آن هم بدون دلیل، سلطنت‌طلب‌هایی که مدعی دفاع از ایران و ایرانی هستند، به جای حمایت از آقای دهقانی، به توجیه و بهانه‌تراشی برای این اقدام غیرقانونی دولت ترامپ کردند.

امیرحسین اعتمادی، از اعضای گروه سلطنت‌طلب فرشگرد، در توئیتر برای توجیه اخراج این دانشجوی ایرانی نوشت: «محمدشهاب دهقانی حسین‌آبادی، فردیه که با ویزای دانشجویی در فرودگاه بوستون در معرض دیپورت قرار داره و بهمن کلباسی و دوستان نایاکیش حسابی به تکاپو افتادند که دیپورت نشه. او این عکس از خودش در کربلا رو، روز ۶ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۵ آبان ۱۳۹۸) در فیسبوک پست کرده.»

حامی سرسخت خاندان پهلوی افزود: «صفحاتی که محمدشهاب دهقانی در فیسبوک لایک کرده: علیرضا پناهیان، چند مرکز و سازمان اسلامی شیعه در بوستون، دانشجویان برای عدالت در فلسطین، بنیاد یادبود مالکوم ایکس، شیخ جعفر لدک، پایگاه حفظ و نشر آثار محمود کریمی، مایکل مور، تعدادی سیاستمدار و سازمان چپ، و البته سازمان بدنام نایاک.»

این در حالی است که چند ماه پیش، سلطنت طلب ها برای جلوگیری از اخراج یک دختر ایرانی که عکس رضا پهلوی را در مجامع عمومی با خود به همراه داشت، از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.

 


 

بقیه سلطنت طلب ها هم با انتشار توئیت های توهین آمیز و منتسب کردن این جوان ایرانی به گروه های اپوزیسیون در آمریکا که مخالف دیدگاه براندازی فرشگردی ها هستند، سعی نمودند توجیه دیگری برای این اقدام دولت ترامپ بتراشند.

ایندیپندنت می‌گوید دادخواست اضطراری تنظیم‌شده توسط این دانشجوی ۲۴ ساله را مشاهده کرده که در آن خواستار لغو اخراج و دریافت مجوز برای به پایان رساندن تحصیل خود در رشته اقتصاد در دانشگاه «نورث‌ایسترن» شده است.

حمایت ضد انقلاب از اقدام غیر قانونی علیه جوان ایرانی

تجمع اعتراضی در فرودگاه لوگان

«سوزان چرچ» یکی از وکلای دهقانی می‌گوید بازداشت و  اخراج وی، بیشتر از اینکه «نگرانی قانونی» درباره قابلیت پذیرش وی در آمریکا باشد، «نتیجه تفتیش بیش‌ازحد علیه ایرانی‌ها» است.

به نوشته ایندیپندنت، «کارلوس رُز» مدیر اجرایی «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» در ماساچوست با بیان اینکه سازمان متبوعش مشغول کمک به حل مشکل پرونده دهقانی است، گفت: «با توجه به سیاست‌های بیگانه‌هراسی دولت ترامپ و عملکرد نگران‌کننده فرودگاه لوگان در بازگرداندن دانشجویان به ایران، ما از بازداشت شهاب بسیار نگران هستیم».