شرکت در انتخابات ادای دین به «سردار سلیمانی» است

 آیت الله محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با پیش بینی خود از حضور مردم در انتخابات با توجه به اتفاقات اخیر و همچنین یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی، گفت: تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی نشان داده است که در حقیقت مردم ما همیشه میان مسائل مهم کشور و مشکلاتی که دارند تفکیک قائل هستند و در مسائل سرنوشت ساز بر اساس منافع ملی ای که تشخیص می‌دهند تصمیم می‌گیرند.

اخبار سیاسی- وی با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب ما این بوده است که مردم ما از لحاظ اجتماعی و سیاسی رشد کرده‌اند، گفت: واقعاً امروز گاهی یک فرد روستایی به ظاهر کم سواد ما از یک دکترای علوم سیاسی بهتر مسائل را تحلیل می‌کند. تجربه نشان داده است که وقتی دشمن نسبت به مردم اهانت یا گستاخی می‌کند نتیجه معکوس می‌شود یعنی مردم بیشتر نسبت به کشور، سرنوشت و انقلاب خودشان احساس مسئولیت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این در خون ایرانیان است که نسبت به بیگانه حساسیت دارند و هر اندازه هم که مشکل داشته باشند می‌خواهند خودشان سرنوشت خودشان را تعیین کنند. این یک مسئله تاریخی است و در طول چند قرن اخیر همیشه دشمنان ما به خصوص غربی‌ها و امروز آمریکایی‌ها سعی کردند زمام امور کشور را در دست خودشان بگیرند و مردم ما یک حساسیت به شدت منفی نسبت به دخالت بیگانگان پیدا کرده‌اند.

آیت الله محمدی عراقی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده در امر حضور مردم در انتخابات هم کاملاً این موضوع صادق است و چندمین بار است که ثابت شده است وقتی رئیس جمهورهای آمریکا این خطای استراتژیک را انجام می‌دهند و به مردم ما اهانت می‌کنند و با یاوه‌گویی‌ها و گستاخی‌های خودشان مردم ما را ناراحت و عصبانی می‌کنند سبب می‌شود مردم احساس مسئولیت بیشتری کنند و متوجه شوند که حضور آنها چقدر در انتخابات مهم است.

وی با بیان اینکه هرچیزی که دشمن را عصبانی می‌کند مردم را متوجه می‌کند که آن موضوع برای کشور سرنوشت ساز است، تصریح کرد: لذا پیش بینی من این است که حتی در ۲۲ بهمن امسال حضور مردم فوق العاده خواهد بود و مردم حضور در صحنه را به نوعی به عنوان پاسخ به گستاخی آمریکا، وفاداری نسبت به خون شهدا و مخصوصاً ادای احترام نسبت به شهید سلیمانی که به حق سردار دل‌ها نامیده شده می‌دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم در انتخابات هم با حضور آگاهانه و با انتخاب صحیح خود نشان خواهند داد نسبت به تعیین سرنوشت خود چه اندازه حساسیت دارند.

آیت الله محمدی عراقی گفت: مردم به خصوص با انتخاب درست و اصلح مجلسی انقلابی را روی کار می‌آورند به همین جهت پیش بینی من این است که احساس مسئولیت مردم نسبت به همیشه بیشتر خواهد بود.