سیاری: ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم است

 در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، وابستگان نظامی کشورهای خارجی میهمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد ارتش بودند. در این مراسم همچنین جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

اخبار سیاسی- دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی ایران صلح، دوستی و ارزش های والای انسانی است، اظهار کرد: ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ و نگهبان انقلابی هستند که به دلیل ماهیت معنوی و انسان محورانه، باعث ایجاد تأثیرها و بازتاب‌های متفاوتی در منطقه و نظام بین‌المللی شد زیرا از یک طرف اسلام سیاسی را در اوج مدرنیته شدن باز تعریف کرد و از طرف دیگر عناصر فکری جدیدی مانند آزادی و استقلال، مردم سالاری، استکبارستیزی را که بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی بود، وارد گفتمان سیاسی جهان کرد.

او در ادامه افزود: این انقلاب و نیروهای مسلح آن با وجود تمام دشمنی‌ها و ناامنی‌ها که به واسطه دخالت قدرت‌های استکباری در این منطقه به وجود آمده است، در سطح امنیتی نیز این ایده را مطرح کرد که راه امنیت در منطقه، عدم دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و غیرقابل اعتماد بودن آنها برای کشورهای منطقه است.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها توانسته بدون وابستگی به سایر کشورها با بکارگیری تجهیزات پیشرفته داخلی و ارتقای سطح آموزش با بهره‌مندی از دانشگاه‌های نیروهای نظامی چهارگانه، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فارابی و دانشکده فرماندهی و ستاد آمادگی رزمی خود را در بالاترین سطح حفظ کند.

سیاری همچنین با بیان اینکه حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای را می‌توان در تنش‌ها و درگیری‌های این منطقه مشاهده کرد، عنوان داشت: این قدرت‌ها با خلق گروه‌های تروریستی خطرناک همچون داعش، میلیتاریزه کردن منطقه و اجرای سناریوهای مختلف، منطقه را با چالش‌های امنیتی زیادی مواجه کرده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان بازوان قدرتمند این ملت، راه پیشرفت، آبادانی و استقلال ایران اسلامی را با وجود همه دشمنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه ادامه خواهد داد همچنان که همراه با پیشرفت‌های مختلف این کشور در عرصه‌های مختلف علمی نظیر نانوتکنولوژی، هوافضا، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای؛ رشد قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف دفاعی و صنایع مرتبط را شاهد هستیم.

سیاری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۱۷ هزار شهید حملات تروریستی ، بزرگترین قربانی تروریسم است به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن، پرچمدار مبارزه با تروریسم هستند. در هفته‌های گذشته نیز شاهد بودیم کسانی که با استفاده از غول‌های رسانه‌ای، خود را طرفدار ملت ایران اعلام می‌کنند؛ سرشناس‌ترین و مقتدرترین فرمانده مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد سلیمانی را به شهادت رساندند، اقدامی که مجدداً بر تروریست بودن این مدعیان دروغین حقوق بشر صحه گذاشت.

وی در ادامه خطاب به وابستگان نظامی کشورهای خارجی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همراه با سایر بخش‌های اقتصادی کشور بیش از ۴۰ سال است در برابر تحریم ظالمانه ایستادگی کرده و با داشتن تجربه گران‌مایه هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق برخوردار از حمایت بیش از ۴۳ کشور دنیا توانسته است با تکیه بر قدرت و توانمندی‌های داخلی در مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری ایستادگی کند و با اقتدار و آمادگی کامل حفظ امنیت منطقه را نیز بر عهده دارد و هر اقدام دشمن را با قدرت پاسخ می‌دهد همچنان که شما شاهد فرو ریختن هیمنه پوشالی آمریکا در پایگاه عین‌الاسد بودید.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه یادآور شد: شما متخصصین نظامی بهتر می‌دانید توان و اقتدار یک ارتش وقتی مضاعف می‌شود که متکی بر اصول ارزشی و آموزشی هدفمند بومی و صنایع دفاعی بومی باشد که ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها از این مزیت برخوردار است بلکه اصول جنگ‌های نوپدید و نامتعارف را در یک نبرد ناهمتراز برای دفاع در برابر هر دشمنی طراحی و آماده کرده است.

سیاری گفت: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و توسعه همکاری‌های دفاعی با ارتش کشورهای دوست آمادگی دارند و برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان کمافی‌السابق تلاش خواهد کرد.

در این مراسم همچنین جانشین دِین (نماینده) وابستگان نظامی کشورهای خارجی نیز طی سخنانی با تشکر از معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرصت تعامل با ارتش ایران و آشنایی با اندیشه‌های متعالی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرده است، اظهار داشت: از طرف وابستگان نظامی، آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفته و آرزوی بهترین‌ها را برای ارتش جمهوری اسلامی ایران دارم.

وی همچنین گفت: امروز جهان به طور کلی و منطقه ما به طور خاص با چالش‌های امنیتی زیادی مواجه است که رفع آنها نیازمند همکاری همه جانبه کشورها با یکدیگر است.

جانشین دِین (نماینده) وابستگان نظامی کشورهای خارجی اضافه کرد: فرهنگ یک جانبه‌گرایی و نادیده انگاشتن معاهدات بین‌المللی بسیار خطرناک است و حل مسالمت‌آمیز مناقشات را سخت خواهد کرد.

تبادل کِرِست (نماد) ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجمع وابستگان نظامی کشورهای خارجی مستقر در ایران و عکس یادگاری پایان بخش این مراسم بود.