سفر"بورل" به ایران تاثیری بر روند برجام ندارد

​محمدابراهیم رضایی با اشاره به سفر هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا  به ایران، گفت: سفر بورل به ایران برای آشنایی بیشتر با شرایط کشور و بیان دیدگاه و نظرات خود است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به حضور انفعالی اروپایی ها در برجام ، اظهارداشت: در مدت پیگیری مباحث برچام،  اروپایی ها فعالیت خاصی از خود نشان ندادند و تا امروز نشان دادند به عنوان عنصری بی اختیار تابع دستورات  آمریکا هستند و از خود رای و نظری ندارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رفت و آمد مقامات اورپایی شرایط را تغییر نمی دهد، چرا که آنها استقلالی ندارند، اما از آنجایی که بورل جدیدا روی کار آمده است حتما برنامه فریب جدیدی را طراحی کرده و به منظور پیاده سازی آن قصد حضور در ایران را دارد.

وی افزود: به هر حال بنده به این سفر خوش بین نیستم و تصور نمی کنم هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بتواند در جهت مثبت قدمی بردارد.

رضایی با اشاره به تلاش اروپا برای فعال کردن مکانیزم ماشه در برجام علیه ایران، تصریح کرد: تا امروز اگر اروپایی ها می توانستند مکانیزم ماشه را فعال می کردند، اما از آنجایی که ایران تمام برنامه ها و فعالیت های هسته ای خود را در چارچوب و قوانین انجام می دهد و بی تعهدی ها از جانب غربی ها است نمی توانند این مکانیزم را فعال کنند بنابراین در این زمینه نگرانی نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  به نظر می رسد سفر هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران صرف برای بیان نطقه نظرات باشد و روندی در برجام تغییر نخواهد کرد.

 سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: آقای «جوزپ بورل» هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا که جانشین خانم فدریکا موگرینی شده است برای نخستین بار پس از تصدی این سمت فردا (دوشنبه 14 بهمن)به ایران سفر می کند و با وزیر امور خارجه و سایر مقامات ارشد کشورمان دیدار و رایزنی خواهد کرد.