معامله قرن با هدف بهره برداری سیاسی در انتخابات اسرائیل است

 ابوالفضل حسن‌بیکی درباره طرح معامله‌ قرن گفت: واقعیت آن است که نتانیاهو امروز در جمع مردم اسراییل منزوی شده به طوریکه عمر سیاسی او به پایان رسیده است، در چنین شرایطی شاهدیم که موضوع معامله قرن با هدف بهبود جایگاه نتانیاهو مطرح می شود.

اخبار سیاسی- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ایده "معامله قرن" را همچنین دارای اهداف انتخاباتی برای ترامپ عنوان کرد و افزود: ترامپ امروز در معرض دادگاه ملی در سطح آمریکا است هر چند هم حزبی های او نگذاشتند استیضاح او اجرایی شود اما ترامپ بین مردم آمریکا استیضاح شد و در انتخابات آینده رایی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ایده معامله قرن با واکنش منفی جامعه جهانی از چین و روسیه و هند گرفته تا کشورهای اسلامی و حتی اروپایی‌ها روبرو شده است گفت: اگرچه مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس تلاش کردند تا با یک حرکت بزرگ دست به جنگ و عملیات روانی بزنند اما با واکنش منفی کشورها روبرو شدند.

حسن بیکی با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه از طرح‌های خبیثانه آمریکا آگاه هستند تصریح کرد: آمریکا ابتدا با ایده ایجاد خاورمیانه جدید به دنبال انشقاق و تجریه همه کشورها بود تا با ایجاد کشورهای ذره ای، اسرائیل بتواند به قدرت منطقه ای تبدیل شود که تیرشان به سنگ خورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه طبق اعلام نظر اندیشمندان آمریکایی طرح معامله قرن محکوم به شکست است گفت: همه به خوبی دریافته اند که ترامپ با اقدامات خود آمریکا را خرج یک رژیم غاصب به نام اسرائیل می کند.

وی با بیان اینکه طرح ایده "معامله قرن" از سوی آمریکا باعث بیداری ملت‌ها و از طرفی منجر به حرکت انسجامی بین ملت‌های مسلمان شده است افزود: در پی آگاهی ملت ها و خیزش آنها بود که شاهد بودیم اتحادیه عرب علی رغم حمایت پشت پرده خود از این طرح اما جرات نکردند از این طرح حمایت کنند و آشکارا حمایت خود را از این طرح پس گرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه معدودی از کشورها همچون عربستان، بحرین، عمان، اردن و به نوعی مصر از این کار حمایت کردند ادامه داد: محمود عباس هم علی رغم اینکه سعی می کرد آمریکا را ناراحت نکند و در برابر اسرائیل نرم باشد اما امروز در مقابل ملتی خشمگین قرار گرفته که انتظار دارند همانند پایان یاسر عرفات عمل کند.