طرح ننگین «معامله قرن» با قطعنامه‌های سازمان ملل مغایرت دارد

 فاطمه انصاری گفت:  معامله قرن  اصطلاحی است که با اقدام غلط رئیس جمهور فعلی آمریکا در اردیبهشت پارسال (۱۳۹۷) و اعلام این که قدس، پایتخت رژیم صهیونیستی است، مطرح شد.

اخبار سیاسی- وی افزود: هدف آمریکا و صهیونیست‌ها از معامله قرن، نجات از هلاکت و نابودی است - گرچه ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک محو خواهند شد - لذا از سر ناچاری دست به چنین اقدامات ناموفق می‌زنند (مثل: پیمان کمپ دیوید، صلح مادرید). به تعبیری «الغریقُ یتشّبَثُ بکلِّ حشیش»: کسی که می‌خواهد غرق شود به هر خار و خاشاکی چنگ می‌زند».

این مدرس دانشگاه ادامه داد: چشم انداز معامله قرن، تحقق رویای تسلط بر سرزمین موعود - از نیل تا فرات - است که به حول و قوه الهی این رؤیا را هرگز نخواهند دید.

انصاری گفت: برخی از جزئیات این طرح خائنانه که روز سه شنبه هشتم بهمن ماه ٩٨ در واشنگتن با حضور نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر و سفرای امارات، عمان، بحرین و حمایت سعودی توسط ترامپ رو نمایی شد؛ این است که شهر قدس پایتخت اسرائیل غاصب شود، قابل تقسیم میان رژیم غاصب و فلسطینیان نمی‌باشد. تمام غیر یهودی‌ها از سرزمین فلسطین اخراج شود. پایتخت کشور فلسطین شهر «ابودیس» بشود که حدودا دو کیلومتر وسعت دارد و میان شهرک‌های یهودی محاصره است. فلسطینیان آواره حق بازگشت ندارند. حماس خلع سلاح شود. اسرائیل غاصب به رسمیت شناخته شود و...

وی بیان داشت: همراهی امارات، بحرین، عمان و اردن با طرح معامله قرن، بار دیگر برای افکار عمومی جهان اسلام روشن کرد که تنها سنگر دفاع از انسانیت، حامی واقعی و همراه همیشگی فلسطین مظلوم، جمهوری اسلامی ایران است. 

این دکتری فقه و حقوق با بیان اینکه البته این طرح شوم مخالفت‌های جهانی در پی داشت افزود: تمام فلسطینیان متحد شده و مخالفت کرده‌اند، تاجایی که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین (محمود عباس) که به طرفداری صلح با صهونیست مشهور است، نیز مخالفت جدی کرده است. تمام نیرو‌های مقاومت در منطقه، لبنان، سوریه، عراق، یمن و.. نیز با اتحادی بی نظیر اعلام مخالفت کرده‌اند.

انصاری افزود: این طرح ننگین با قطعنامه‌های سازمان ملل نیز مغایرت دارد. برای مثال با قطعنامه ۲۴۲ که بخش شرقی بیت‌المقدس را متعلق به فلسطینیان می‌داند. یا قطعنامه ۱۹۴ که حق بازگشت را برای فلسطینیان به رسمیت شناخته است؛ لذا قطعا محکوم به شکست است.

وی با تاکید بر اینکه شهادت سردار سپهبد  حاج قاسم سلیمانی ، مقدمه رونمایی از معامله قرن بود، بیان داشت: به تعبیری دیگر ترور قرن، مقدمه معامله قرن بود. گویا قرار است بیش از پیش شاهد رقم خوردن حوادث آخر الزمان باشیم. اکنون شاید بهتر دریابیم که چرا ولی امر مسلمین فرمود: «قضیه فلسطین کلید رمز آلودِ گشوده شدن در‌های فرج به روی امت اسلامی است». گرچه دشمنان اسلام، سردار سلیمانی را شهید کردند که ایران نتواند مانعی برای تحقق معامله قرن باشد، اما غافل از اینکه «مکتب اسلام» سلیمانی‌پرور است. صد چنین قبله نما هست بگو با صهیون!

این استاد دانشگاه تاکید کرد: قابل ذکر است که امّ القرای جهان اسلام (جمهوری اسلامی ایران) به عنوان مرکز ثقل محور مقاومت به شدت در قبال چنین خیانت بزرگ و توطئه خطرناک «معامله ننگین قرن» مقابله خواهد کرد؛ و دیر یا زود تمام جهان طرح راهبردی جمهوری اسلامی ایران؛ یعنی بازگشت فلسطینیان به سرزمین اصلی خویش و تعیین سرنوشت خود با رفراندوم را خواهند پذیرفت.

انصاری گفت: سرنگونی چندین بالگرد و هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان، آزاد سازی خان طومان در سوریه، حمله به تأسیسات آرامکو عربستان توسط انصارالله یمن و فتوحات گسترده انصارالله یمن، همه آثار و برکات پدیده مبارک مقاومت است؛ لذا عمار‌ها باید این بصیرت را در دل ملت‌ها بیدار کنند تا همه بدانند تنها راه نجات ملت‌ها استقامت و نهراسیدن از دشمن است.