ملت ایران آمریکا را از منطقه بیرون خواهد کرد

حسین شیخ‌الاسلام معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی کارگروه سیاسی استراتژیک نخستین اجلاسیه سراسری حقوقدانان حامی گفتمان مقاومت که با موضوع بررسی ابعاد سیاسی استراتژیک ترور سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: بدون شک ملت ایران برای حاکمیت قرآن قیام کرد، این ملت اعتقاد دارد بزرگترین داده بشری و ودیعه خداوند، اراده است و با این اراده می شود به آزادی دست پیدا کرد.

اخبار سیاسی- وی ضمن ارائه توضیحی درخصوص پایه‌های منطقی ولایت فقیه، گفت: ملت ایران مبارزات طولانی انجام داده و هزاران شهید تقدیم اسلام کرده تا حکومتی که در این کشور برپا می شود که بتواند احکام اسلام را پیاده کند.

وی ادامه داد: کسی که می تواند احکام را از قرآن و سنت پیامبر استخراج کند، فقیه نام دارد و این فقیه برای اجرای درست احکام الهی باید عادل، مدیر، مدبر، شجاع و آگاه به مسائل روز باشد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب، ولایت فقیه است، گفت: از آنجا که انتخاب ولی فقیه بسیار تخصصی است، تشخیص این موضوع که کدام فقیه می تواند احکام الهی را به خوبی اجرا کند با مجلس خبرگان است. این فرآیندها به الگویی برای ساختن یک تمدن اسلامی تبدیل شد.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم روابط مستحکم بین ملت ایران و عراق، گفت: دشمنان همواره به دنبال ایجاد شکاف بین این دو ملت بزرگ بوده و هشت سال نیز در این امر تلاش داشتند.

وی ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بدون شک اگر این شهید بزرگوار به شکل دیگری عروج می کرد، شایسته او نبود، چرا که زنده ماندن و فعالیت حاج قاسم سلیمانی بیشتر از حذف ایشان برای غرب هزینه داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی بزرگترین کار را در حذف داعش انجام داد، گفت: ساخت داعش بزرگترین کاری بود که استکبارجهانی انجام داد، اما حاج قاسم سلیمانی توانست آن را شکست دهد.

 شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: انقلاب اول ملت ایران پیروزی بر استبداد بود، انقلاب دوم پیروزی بر استکبار و تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب سوم بیرون کردن آمریکا از منطقه خواهد بود.