طرح به اصطلاح معامله قرن به نتیجه ملموسی نمی‌رسد

 محمدصادق کوشکی با اشاره به طرح استعماری به اصطلاح معامله قرن گفت: تاجر بودن ترامپ و دیدی که او و تیم‌اش به مسائل دارند، به خوبی در طرح معامله قرن قابل مشاهده است. 

وی افزود: طراحان معامله قرن با نگاه تجاری و کاسب کارانه‌ای که دارند، وعده ۵۰ میلیارد دلاری به دولت خودگردان و مردم فلسطین را آنقدر وسوسه انگیز دانسته‌اند که با آن بتوانند مقامات دولت خودگردان و بخشی از مردم فلسطین را راضی کنند.

اخبار سیاسیاین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: آنها امیدوارند با این طرح، مشکل رژیم صهیونیستی در پایتخت قرار دادن، بیت المقدس مرتفع شود و همچنین مشکل اسکان آوارگان فلسطینی را نیز با گرفتن بخشی از خاک اردن حل کنند. این نگاه کاسب کارانه، بخش هویتی فلسطین را نادیده گرفته است.

 کوشکی خاطرنشان کرد: ترامپ ارائه طرح معامله قرن را مهمترین فرصت خود برای جلب حمایت لابی یهودی در انتخابات سال آینده آمریکا می‌داند و می‌خواهد با جلب حمایت یهودیان صهیونیست، مشکل استیضاح و ناکامی‌های سیاسی خود را لاپوشانی کند. 

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طرح به اصطلاح معامله قرن، به هیچ نتیجه ملموسی نرسد و بعد از خوابیدن تبلیغات آنها در این باره، بحران فلسطین در عمل مثل قبل باقی بماند.

کوشکی در پایان گفت: طرح معامله قرن یک‌طرفه و ناکار آمد است و همه حق را به طرف رژیم صهیونیستی می‌دهد.