ترامپ برای خوشایند صهیونیست ها ایران را متهم به ساخت سلاح هسته ای می کند

 محسن کوهکن ریزی با اشاره به حواشی و سخنرانی سالیانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ پیش از آنکه برای جهان و ایران راه حل هایی ارائه دهند، باید حداقل روابط معقول و منطقی که بین رئیس جمهور و رئیس مجلس است را مراعات کند، ترامپ به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بی احترامی کرد که در واقع توهین به جامعه زنان آمریکا محسوب می شود.

اخبار سیاسیعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در حالی که مقامات آمریکایی ادعای بالایی دارند اما شاهد هستیم اختلافات عمیقی بین آنها وجود دارد و حتی نمی توانند ظاهر امر را حفظ کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: به جای اینکه ترامپ در نطق سالیانه خود به به مسائل داخلی، مشکلات اقتصادی، بحران هویت در آمریکا، میزان کسری بودجه ای که دولت آمریکا با آن مواجه است بپردازد به ایران می پردازد، مردم هر کشوری حق دارند مسائل خود را از زبان رئیس جمهور خود بشنوند.

این نمایده مجلس با تاکید براینکه توهین به مردم ایران کار زشتی است، بیان داشت: البته ترامپ در عین الاسد سیلی محکمی از مردم ایران خورده است که جای آن هنوز روی صورتش است و پس از آن اتفاقاتی در منطقه رخ داده از جمله ساقط شدن هواپیمایشان در افغانستان، تظاهرات میلیونی عراق و شمارش معکوس برای خروج از منطقه غرب آسیا که قابل کتمان نبوده و آمریکایی ها این مسائل را از چشم انقلاب اسلامی می ببیند.

وی با اشاره به ظریب هوشی پایین ترامپ وحماقت رئیس جمهور آمریکا، گفت:  ترامپ نمی داند مردم ایران در سایه استقلال و آزادی به پیشرفت هایی دست یافته اند که نمونه آن سیلی محکمی بود که در عراق به آنها زده شد و هنوز ابعاد آن برملا نشده است.

کوهکن با اشاره به اینکه ایران کشور مهمی است، اظهار داشت: در دنیا کشورها و دولت های زیادی وجود دارند که مشکل اقتصادی دارند و کشورهایی بسیاری هستند که بمب هسته ای دارند و می سازند اما ترامپ در نطق خود به ایران می پردازد که این نشان از اهمیت و قدرت ایران است.

وی ادامه داد: ترامپ یقین دارد که ایران به دلیل حکم و فتوایی که وجود دارد به سمت و سوی سلاح هسته ای نمی رود اما تلاش دارد با بیان مسائل ایران، لابی صهیونیستی را همراه داشته باشد و برای خوشایند آنها از معامله قرن و سلاح هسته ای ایران می گوید.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ترامپ گفته است می تواند مشکل اقتصادی ایران را در مدت زمان کوتاهی حل کند گفت: کشورها و دولت های همراه ترامپ بامشکلات اقتصادی بسیاری مواجه هستند اما کمک های مقطعی آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی باعث ارتقا وضعیت معیشتی مردم این کشورها نشده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان داشت: ای کاش این امکان فراهم می شد تا عاملان تحریم سفری به ایران داشته باشند و با چشمان خود می دیدند که تحریم هایی که می گوید همه چی را فلج کرده است وجود خارجی ندارد و کف عقلی درستی در ارتباط با ایران برایشان ایجاد می شد.