نخستین اولویت مجلس آتی باید بحث شفافیت مالی باشد

 قدرتعلی حشمتیان با اشاره به شفافیت مالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: عقیده دارم در رابطه با شفافیت مالی مسئولین و شورای نگهبان باید به صورت ویژه نگاه کنند؛ وقتی حدود ٩٠ نفر نماینده رد صلاحیت می‌شوند و سخنگوی شورای نگهبان اظهار می‌کند اکثرا به دلیل موضوع مالی رد شده اند، همه به این دلیل است که شفافیت مالی در فضای انتخابات وجود ندارد و قانون کشورمان هم در این زمینه ناقص است.

حشمتیان ادامه داد: من معتقدم نخستین اولویت مجلس آتی باید بحث شفافیت مالی باشد و حتی قانون انتخابات باید اصلاح شود؛ ما می‌دانیم که در حال حاضر ارگان‌هایی که برای اعلام نظر هستند اعم از قوه قضائیه، اطلاعات، ثبت، نیروی انتظامی و... به صورت لایحه‌ای پاسخ می‌دهند که این کار قشنگ نیست و به نظر من باید همه چیز شفاف باشد؛ یعنی پاسخی که ارگان‌ها به هیئت اجرایی، هیئت نظارت و شورای نگهبان می‌دهند، به صورت شفاف باشد.

نایب رئیس خانه احزاب با بیان اینکه علیرغم اینکه اکثر نامزدهای ما تایید نشده اند و قرار بود لیست مفصلی در سطح کشور ارائه دهیم، اظهار کرد: ما پیش بینی کرده بودیم که اگر نامزدهای ما تایید صلاحیت شوند، اکثریت مجلس را اعتدال گرایان و مستقلین تشکیل دهند، اما چون تعداد داوطلبان ما در سطح کشور بسیار اندک است، منتظریم در جلسه فردا مورخ ٢١ بهمن ماه که در دفتر مرکزی جبهه مستقلین و اعتدال گرایان تشکیل می‌شود، بحث بستن لیست در سطح کشور مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

او ادامه داد: بناست لیست به دو صورت بسته شود، یکی اینکه جبهه مستقلین و اعتدال گرایان خودشان لیست دهند و یکی دیگر اینکه خانه احزاب در جلسه دوشنبه قرار است نحوه بستن لیست را بررسی کند؛ بحث دیگر هم شفافیت مالی نامزدها است که ما از آن‌ها تعهد می گیریم که در هنگام ورود به مجلس اموال خود را اعلام کرده و در پایان دوره نمایندگی نیز اموال خود را به صورت شفاف اعلام کنند. برای داشتن مجلس قوی که یاور ملت باشد و خواسته‌های امام و رهبری را عینیت ببخشد، بهتر است اولویت کاندید‌ها از هر جناحی بحث شفافیت باشد.

حشمتیان در پایان با اشاره به زمان انتخاب لیست نامزدها تصریح کرد: در جلسه فردا تعداد و نفرات نامزدهای این حزب مشخص خواهد شد؛ برای تهران ۶۰ داوطلب مشخص خواهیم کرد و برای مراکز استان‌ها هم بررسی می‌کنیم که قرار است دو برابر در نظر بگیریم.