عالم اهل سنت: شهادت سردار سلیمانی، نهایت درماندگی دشمن را نشان داد

مولوی امان الله برزگر از علمای اهل سنت در پاسخ به سوالی در رابطه با سردار سلیمانی و شهادت ایشان گفت: سردار سلیمانی شخصی بود که در طول عمر پر برکت خود و انقلاب اسلامی، قیام کرد و به مبارزه با دشمنان تکفیری بالاخص داعش پرداخت تا جایی که دشمنان جرات مقابله و جنگ رودررو با ایشان را نداشتند و به شکل ناجوانمردانه دست به شهادت ایشان زدند.

اخبار سیاسی - این عالم اهل سنت افزود: الحمدلله شهادت این بزرگ مرد، مایه اتحاد و انسجام بیشتر بین آحاد مردم شد و روشن ترین دلیل بر این اتحاد و انسجام ملی حضور پرشور خیل عظیم مردم در شهرهای مختلف برای تشییع این شهید بزرگوار بود و این را نباید فراموش کرد که شهادت ایشان نهایت درماندگی، سرخوردگی و ناچاری دشمن را نشان داد؛ به این معنی که دشمن از دست ایشان به تنگ آمده بود و چاره ای جز حذف فیزیکی ایشان به صورت ناجوانمردانه نداشت.

مولوی برزگر در ادامه با مقایسه ایران بعد از انقلاب با ایران قبل از انقلاب، گفت: الحمدلله جمهوری اسلامی از لحاظ اقتدار به حدی رسیده که ایران الان قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست. ما امروز بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه یعنی عین الاسد را با موشک هدف قرار دادیم و آمریکا جرات پاسخ دادن به ما را نداشت اما ما قبل از انقلاب در شرایطی بودیم که اگر یک سرباز آمریکایی تعرضی به یک ایرانی می کرد، حق نداشتیم او را محاکمه کنیم و باید در خارج از ایران دادگاه های آمریکایی این کار را می کردند. همین آمریکا الان به جایی رسیده که می دانست اگر در جواب حمله موشکی ما به عین الاسد عکس العملی نشان دهد، بسیجیان ما، ارتش ما، سپاه ما و آحاد ملت ایران جواب دندان شکن تری را به او می دهند. بنابراین امروز دشمن از ما واهمه دارد، ترس دارد و جرات تعرض به ما در دشمن وجود ندارد.

امام جمعه سمیع آباد تربت جام درباره تبلیغات عجیب رسانه های وهابی مبنی بر اینکه رد حمله موشکی سپاه، آمریکا تلفاتی نداشته، گفت نیروهای سپاه با این رویکرد که جان انسان ها محترم است، قصد کشتن سربازان را نداشته ولی در عین حال ده ها نفر در این عملیات قطعا کشته شده اند که این اصل ماجرا نبوده بلکه هدف اصلی تخریب تجهیزات و امکانات بود که به طور کامل آنچه مد نظر بود اتفاق افتاد. اما در این بین آمریکا دست به سانسور بزرگی زد و آمار تلفات و تخریب تجهیزات را حتی در داخل آمریکا هم مخفی کرد اما در واقع آمار تلفات و تخریب هایی که رخ داده، بر هیچ کس پوشیده نیست.