ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از کسب و کار‌ها فعال‌تر شود

 علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در دیدار سعید نمکی ، رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن دریافت گزارش آخرین تحولات، نیازمندی‌ها و تدابیر انجام شده برای مقابله با این بیماری در سطح کشور، بر استقرار برخی اعضای ستاد مذکور در استان‌های درگیر به ویژه سرکشی مداوم از مراکز درمانی قم و گیلان که بیشترین مراجعات را شاهد هستند، تاکید کرد و با اشاره به اقدامات بین المللی و تماس‌های خود با روسای مجالس برخی کشورها، خواستار پیگیری وزیر بهداشت از همتایان خارجی اش برای ارسال اقلام بهداشتی مورد نیاز به کشور شد.

اخبار سیاسی - رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار، شرایط مدیریت بیماری کرونا را در مجموع و تا این لحظه مناسب توصیف کرد و گفت: نیاز مردم به اقلام بهداشتی باید هر چه سریعتر رفع و علاوه بر تجهیز مراکز درمانی، به تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای در استان‌های درگیر و شهر قم که بیشترین میزان شیوع بیماری کرونا را داراست، سرعت داده شود.

لاریجانی با توجه به وضعیت ویژه قم از حیث شیوع و ابتلا به کرونا، خواستار اعزام یکی از معاونان وزیر بهداشت به نمایندگی از خود و وزیر بهداشت در این استان و سرکشی مستمر به مراکز بهداشتی و درمانی آن شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به تماس‌های خود با روسای مجالس برخی کشور‌ها و دیگر اقدامات در حوزه بین الملل افزود: ارسال اقلام مورد نیاز به ایران از سوی برخی کشور‌ها در جریان و پیگیری وزیر بهداشت از همتایان خارجی خود در آن

لاریجانی، چاره جویی برای جبران افت شماری از کسب و کار‌ها در کشور به دلیل شیوع کرونا را ضروری توصیف و تاکید کرد: ستاد اقتصادی دولت باید در زمینه پشتیبانی از این کسب و کار‌ها فعال‌تر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار همچنین لزوم همدردی مسئولان با خانواده‌های قربانیان را یادآور شد و گفت: باید به گونه‌ای رفتار شود که رنج مبتلایان کاهش و روحیه امید و توان مقاومت در برابر این ویروس در جامعه افزایش یابد.

لاریجانی همچنین با توجه به احتمال سفر برخی از شهروندان در این ایام از ستاد مدیریت بیماری کرونا خواست تا با همکاری صدا و سیما هشدار‌های لازم را در این خصوص به مردم ارائه دهد.

 سعید نمکی، رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز در ابتدای این دیدار، گزارش مشروحی از آخرین تحولات در مورد بیماری کرونا، تدابیر انجام شده در سطح کشور، چگونگی پایش و رفع نیاز‌های مردم به اقلام بهداشتی و تجهیز و پشتیبانی مراکز درمانی ارائه کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، حضور لاریجانی در نخستین روز‌های شیوع این بیماری در قم و تدابیر وی در شورای تامین این استان را در مدیریت بیماری کرونا موثر توصیف کرد و افزود: با توجه به حساسیت شیوع کرونا در قم، تمهیدات ویژه‌ای در این استان بکار گرفته شده است.

نمکی در پایان، تماس‌های بین المللی رییس مجلس شورای اسلامی و پبگیری‌های روزانه وی از ستاد مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت را کارگشا و مایه دلگرمی خواند.