همپیمانی دولت آمریکا با ویروس کرونا علیه ملت ایران

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در صفحه توئیترش اعلام کرد: « دولت آمریکا با ویروس کرونا علیه ملت ایران همپیمان شده است. آمریکا اجازه انتقال منابع مالی ایران نزد سایر کشورها به کانال مالی سوئیس به منظور خرید ملزومات بهداشتی و درمانی برای مبتلایان به ویروس کرونا را نمی دهد. به راستی تفاوت سیاست دولت آمریکا در قبال مردم ایران با عملکرد ویروس کرونا در چست؟!»

اخبار سیاسی- سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز در اظهاراتی به اقدامات فریبکارانه آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه فقط شعار دادند، علی‌رغم اینکه ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملا راه را بسته‌اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است. درخواست کردیم منابع دیگری در کشورهای مختلف داریم، اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ما و با پول ملت ماست، وارد کانال شود که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.

موسوی افزود: سه هفته است که با یک کشور صحبت می‌کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند و اینجاست که عملا راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.