استقرار بیمارستان‌های صحرایی سپاه در قم،کاشان و مشهد

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم رونمایی از تجهیزات پیشرفته ضدعفونی یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، با اشاره به اقدامات این نیرو برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: امروز تجهیزات پیشرفته نیروی زمینی سپاه در حوزه‌های مختلف رونمایی شد.

اخبار سیاسی- وی افزود: دستگاه‌های ازن ساز، ازن ساز پرتابل، فن ساز پلاسما، ازن ساز خودرویی، چادر رفع آلودگی، سامانه‌های دی اس ام ۲۵۰۰ با قابلیت ضدعفونی محیط و سامانه رفع آلودگی" درخشش ۶ " از سامانه و تجهیزاتی است که امروز از آنها رونمایی شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تشریح اقدامات این نیرو در مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: گندزدایی و ضدعفونی معابر اقدام بسیار مهمی بود که یگانهای جنگ نوین نیروی زمینی سپاه خصوصاً یگانهای جنگ نوین گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه و گردان‌های وابسته به نیروی زمینی سپاه با دستگاه‌های ضدعفونی در معابر شهرهای آلوده و به خصوص شهر قم انجام دادند.

سردار پاکپور ادامه داد: بیمارستان‌های سیار و صحرایی نیروی زمینی سپاه که در سالهای گذشته تجربه بسیاری در حوزه مقابله با بلایای طبیعی داشتند در مناطق آلوده به ویروس کرونا مستقر شده اند؛ بیمارستان شهید صدوقی در قم به صورت استندبای حضور دارد و بیمارستان‌های دیگر ما در شهرهای کاشان و مشهد مستقر هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اهمیت همکاری و هم افزایی همه یگان‌های نیروی زمینی سپاه با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا یادآور شد: ما ۱۲ بیمارستان داریم که امکانات و تجهیزات همه آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: یگانهای واکنش سریع نیروی زمینی سپاه در سال‌های گذشته اقدامات گسترده ای در خصوص پرورش کادر درمانی انجام دادند؛ ما امروز تعداد فراوانی بهیارآموزش داده ایم که آمادگی دارند در بیمارستان‌های وزارت بهداشت خدمت‌رسانی کنند.

سردار پاکپور در پایان خاطر نشان کرد: هوانیروز سپاه در ۱۰ استان کشور آماده ارائه خدمات پزشکی و انتقال تجهیزات پزشکی به مناطقی است که وزارت بهداشت و بیمارستان‌های تابعه این وزارت خانه تعیین می‌کند.