نماینده مجلسی که روند تصمیم‌گیری را از مردم پنهان کند صلاحیت وکالت ندارد

سینا کمال‌خانی منتخب مردم تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم درباره اولویت‌های مجلس آتی اظهار داشت: یکی از مشکلات بنیادی و ساختاری اقتصاد ما بودجه کشور است.

اخبار سیاسی - وی در همین راستا اظهار داشت: در تمام مراحل نیازسنجی، اولویت‌بندی، بودجه‌نویسی، تصویب، تخصیص و جذب، دارای مشکلات عدیده هستیم که تا تمام این مراحل اصلاح نشود و تغییر نکند، همچنان درگیر مشکلات اولیه ‌و معضلات ثانویه در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

** اعتماد مردم به نظام اداری و سیاسی ترمیم کنیم

منتخب مردم تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید روند بودجه از نیازسنجی تا جذب بنا به نیازهای اصلی و اولویت‌دار کشور و نه مسائل سیاسی زودگذر برنامه‌ریزی و اجرا شود.

کمال‌خانی با بیان اینکه بازسازی و ترمیم اعتماد مردم به نظام اداری و سیاسی کشور از اولویت‌های این بخش است افزود: این عدم اعتماد به سبب دو موضوع رخ داده است؛ اولا عدم نتیجه‌بخشی سیاست‌ها، شعارها و برنامه‌ها و همچنین ملموس نبودن تلاش و دغدغه مسئولین و ثانیا سلب اعتماد مردم از رسانه‌های رسمی و نیمه رسمی کشور.

** نبود شفافیت در مجلس آنجا را به حیاط خلوت رانت و فساد تبدیل کرده

منتخب مردم تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم در همین راستا افزود: در هر دو بخش مذکور، بازسازی چهره، تغییر جهت‌گیری و اصلاح روند سیاستگذاری رسانه‌های کشور می‌تواند تا مقدار زیادی باعث جلب اعتماد دوباره مردم به سیاستمداران، سیاستگذاران و رسانه‌های کشور شود.

وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و به موقع، باید از ویژگی‌های اساسی رسانه‌ها باشد که می‌تواند سبب تسهیل روند فوق شود.

منتخب مردم تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم اظهار داشت: به دلیل عدم شفافیت آرای نمایندگان، مجلس که می‌بایست اتاق شیشه‌ای تصمیم‌گیری کشور باشد، به حیاط خلوت رانت و فساد تبدیل شده‌است!

** نگاه ملتمسانه به شرق و غرب مشکلات کشور حل نمی‌کند

کمال‌خانی گفت:‌ وکیلی که روند، علت و نتیجه تصمیم‌گیری خود را از موکل خود پنهان کند، صلاحیت وکالت ندارد. لذا عقل، شرع و قانون حکم می‌کند نمایندگان در تصمیمات خود، شفافیت رای داشته باشند که در صورت تحقق این مهم، نتایج بسیار مثبتی برای مردم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ملتمسانه به شرق و غرب، نه تنها مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌کند بلکه سبب وابستگی بیشتر و ناامیدی مضاعف مردم خواهد شد، لذا چنانچه در حوز‌هایی که قانون اجازه داده و رهبری تنفیذ کرده‌اند، مذاکره با کشورهای مشروع در قالب عزت، حکمت و درایت صورت بگیرد، می‌تواند منشا برکاتی برای مردم و نظام باشد.