ماسک زدن در ایران اجباری می شود؟

ماسک زدن در شرایط کرونا یکی از راههای مهم مقابله با این ویروس است که می تواند جلوی شیوع ان گرفته شود.

اخبار سیاسیسازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرده که با توجه به شرایطی که در حال حاضر بوجود آمده، استفاده از ماسک‌های معمولی و پارچه‌ای در سطح جوامع می‌تواند یک پاسخ کلی جامع به کنترل شیوع کروناویروس جدید باشد و به مقابله با آن کمک کند.

اجباری شدن ماسک در ایران

نظر سازمان جهانی بهداشت درباره اجباری شدن ماسک

رایان از متخصصان سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرده که ایده استفاده از ماسک‌ها به عنوان پوشش‌های تنفسی یا پوشش دهان برای پیشگیری، یک فرآیند مکانیکی است و به خودی خود ایده بدی نیست اما باید توجه داشت که این ایده نیاز و ضرورت شست‌وشوی دست‌ها، خانه‌نشینی و رعایت قرنطینه تا حد امکان و فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران را منتفی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

زمان واریز مرحله دوم بسته حمایتی دولت

ثبت نام وام کرونا+جزئیات

پرداخت وام به آسیب دیدگان کرونا

پیگیری یارانه حمایت معیشتی / حداقل درآمد خانوارها از یارانه حمایتی

وام دانشگاه آزاد برای دانشجویان شاغل

وام مسکن 250 میلیون تومانی

تعویق سه ماه وام های قرض الحسنه/ بازگشت اقساط کسر شده به حساب هموطنان

وی تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین نکته این است که فراموش نکنیم ماسک‌های جراحی و پزشکی برای کادر درمانی بوده و ما باید کادر درمانی در خط مقدم را برای استفاده از ماسک‌ها در اولویت قرار دهیم.

نحوه ماسک زدن در کرونا

با توجه به این نکته سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک‌های پزشکی را برای بیمارانی که در خانه بستری بوده و هم‌چنین افرادی که از بیماران کووید-۱۹ مراقبت می‌کنند، توصیه کرده است. به بیان دیگر افراد سالم در سطح جامعه نیز می‌توانند از ماسک‌های معمولی و پارچه‌ای استفاده کنند.

درخواست یک نماینده مجلس برای استفاده اجباری از ماسک

حالا از سوی دیگر الیاس حضرتی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه امروز مجلس خطاب به پزشکیان که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه مجلس را بر عهده دارد گفته شما خودتان پزشک هستید، بنابراین بررسی کنید که اگر لازم است؛ استفاده از ماسک برای تمام مردم اجباری شود، چرا که بنا بر گفته‌ها استفاده از ماسک تا ۹۹ درصد از انتقال این ویروس جلوگیری می‌کند.

همچنین خبر رسیده در فرانسه نیز مقام‌های محلی شهرستان سو در نزدیکی پاریس و شهرهای ساحلی کن و نیس در جنوب فرانسه، این پوشش اجباری بی‌سابقه را برای همشهری‌ها خود در نظر گرفته‌اند.

نظر شورای شهر درباره اجباری شدن ماسک در تهران

خداکرمی عضو شورای شهر تهران نیز اخیرا بیان داشت: ما اعلام کرده‌ایم استفاده از ماسک اجباری شود که حداقل از انتقال ویروس از طریق تردد ناقلان بدون علامت جلوگیری کرد.

باید منتظر ماند و دید آیا زدن ماسک در ایران و به ویزه در شهرا تهران برای همه مردم اجباری می شود و در این صورت دولت چه برنامه ای برای تهیه ماسک برای مردم دارد.