ادعای یک نماینده مجلس درباره هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی برای حل بحران کرونا

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) 19 فروردین در جلسه علنی مجلس که به منظور بررسی وضعیت شیوع کرونا برگزار شده بود،  اظهار داشت: برای مقابله با کرونا نباید همدیگر را تضعیف کنیم. 

اخبار سیاسی- وی افزود: مدیریت بحران کرونا در کشور مطلوب  است تا جایی که هم اکنون 60 درصد تخت‌های استان گیلان خالی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: دولت از محل ذخیره بنزین درآمد 75 هزار میلیارد تومانی دارد، این در حالی است که کسری بودجه سال جاری 100 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: در ابتدای جلسه امروز مجلس نائب رئیس مجلس از نمایندگان خواستند که دو تا سه هفته در قرنطینه مجلس بمانند که ما آمادگی داریم حتی ۴ الی ۵ هفته خانه نرویم و از  مجلس خارج نشویم اما خروجی تصمیمات ما برای مردم و دولت چه خواهد بود؟ 

لاهوتی با بیان اینکه ما در شرایط رکود تورمی هستیم افزود: شرایط کرونایی در کشور، رکود تورمی را تشدید کرده است لذا ما باید از این شرایط خارج شویم برای خروج از این شرایط نیازمند منابع هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهار نظر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: یک راه این است که از طریق خط اعتباری مشکل را حل کنیم، راه دوم هم از طریق طرحی پیشنهادی دولت است اما در مجموع باید قانون پولی و بانکی را در مجلس حل کنیم.

وی با اشاره به کسری بودجه سالجاری تاکید کرد: این کسری بودجه در شرایطی بود که نفت را به قیمت ۵۰ دلار می‌فروختیم آیا امروز می‌توانیم نفت را با ۵۰ دلار بفروشیم؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: به نظرم برای عبور از بحران کرونا نیازمند ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع داریم تا بتوانیم فضای فعلی را مدیریت کنیم.