کارگران روزمزد را در مقابل کرونا حمایت کنیم

روح‌الله بابایی‌صالح نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه،19 فروردین 99)، نسبت به ترک جلسه علنی از سوی وزرای بهداشت، کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد و گفت: چرا مسئولان قبل از شنیدن نظرات نمایندگان، جلسه را ترک کردند؟، آنها حرف‌هایشان را زدند و رفتند، پس ما برای خودمان صحبت می‌کنیم؟

اخبار سیاسی- وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و بسیج برای مقابله با بیماری کرونا ، اظهار داشت: اینها کسانی هستند که زحمات‌شان کمتر دیده شده است، سوال این است هزینه‌های درمانی کسانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند چطور تامین می‌شود؟

 نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس اضافه کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده، بسیاری بیکار شده و حتی قریب به یک میلیون نفر کار ندارند، این باعث وارد شدن خسارات به زندگی‌ها می‌شود؛ در کنار این، دولت باید از اصناف، کارگران روزمزد، هتل‌داران و گردشگران و بسیاری از سازمان‌های تولیدی کوچک حمایت کند که عملا کارشان تعطیل شده است.

بابایی‌صالح با طرح این سؤال که امکانات و وسایل مراقبتی و بهداشتی در بین خانواده‌ها و شهرها و روستاها چطور توزیع می‌شود؟،  افزود: برخی از خانواده‌ها امکاناتی برای خریداری لوازم بهداشتی ندارند، وظیفه دولت و مجلس آن است که تصمیم اساسی بگیرند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها تجمعات را کم کردند که در آنجا آمار مبتلایان کاهش یافت، بنابراین اگر بخواهیم می‌توانیم این کار را انجام دهیم، از مردم درخواست دارم که در خانه‌ها بمانند و با این ویروس منحوس مقابله کنند.