کمک چین به 131 کشور در راه مقابله با کرونا

جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه امروز در پکن اظهار داشت: چین به ۱۳۱ کشور و سازمان بین‎المللی محموله های کمک‌رسانی برای مقابله با کرونا ارسال کرده و همچنان نیز این کار را ادامه می‎دهد. چین ضمن حفظ روند کنونی مهار شیوع ویروس کرونا در داخل کشور سعی می‌کند تا حد امکان از جامعه بین‎المللی پشتیبانی و به کشورهای دیگر کمک کند.

اخبار اقتصادی- وی در نشست خبری گفت: تاکنون چین محموله‎هایی از کالاهای پزشکی نظیر ماسک و لباس محافظ و تست تشخیص کرونا را به ۱۲۷ کشور و ۴ سازمان بین‌المللی ارسال کرده و یا در حال ارسال آن است و همچنین دولت‎های محلی، مؤسسات و گروه‌های غیر دولتی چین نیز محموله‎های پزشکی را به بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان بین‎المللی اهدا کرده‎اند.

این مقام چینی افزود: برخی کشورها از طریق مجاری دیپلماتیک درخواست هماهنگی برای خرید چنین کالاهایی از چین را مطرح کرده اند. چین ضمن معرفی صادرکنندگان و ارائه فهرستی از مؤسسات تولیدکنندگان کالاهای پزشکی مورد تأیید نهادهایی نظارتی کشور، تسهیلاتی را برای ترخیص این محموله‎ها و ارسال آن به کشورهای دیگر در نظر گرفته است.

او گفت: چین همانند گذشته به همکاری با کشورهای دیگر و کمکرسانی و مقابله مشترک با کرونا ادامه می دهد و برای حفظ امنیت بهداشت عمومی در جهان تلاش خواهد کرد.