درصورت شفافیت عملکرد شرکت‌های دولتی میزان بازدهی آنها بیشتر می شود

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در دیدار با معاونان و مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: ادغام بانک های نیروهای مسلح در بانک سپه کار سختی بود.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: مدیریت وزارت اقتصاد، محور بودن بانک مرکزی و دوستان در همان بانک ها باعث ادغام شد و شکل بانک سپه کاملا فرق کرده است. 

جهانگیری با اشاره به اینکه اعداد و ارقام شرکت های دولتی چند برابر بودجه کشور است، اظهار داشت: بالاخره این تعداد شرکت های دولتی در وزارت اقتصاد نیازمند اقدامات و کارهایی است که بعضی از آن ها هم در حال اجرا است که بازدهی مناسب داشته باشد. دو هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی این شرکت ها است. 

وی ادامه داد: این به معنای آن است که این شرکت ها باید یک سودی به دولت در بودجه سالانه بدهند. اگر کمک و زیان اینها را روی هم بگذاریم، زیان اینها بیشتر است. خب حتماً این یک گیر بزرگ مدیریتی است. 

 معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید تلاش در زمینه بهره وری مناسب در این شرکت ها انجام شود، بیان داشت: اگر عملکرد شرکت های دولتی را شفاف در اختیار افکار عمومی قرار دهیم، میزان بازدهی آنها بیشتر می شود، این را باید بپذیریم که مدیران ما ده برابر رئیسشان از افکار عمومی نگران هستند.