مجلس یازدهم تخلفات ارزی دولت را رمزگشایی می‌کند

احمد علیرضابیگی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در مورد تخلفات ارزی در دولت دوازدهم گفت: مجلس یازدهم تخلفات ارزی دولت را رمزگشایی می‌کند و دولت باید پاسخگو باشد. سوءتدبیر و همکاری با رانت خواران موجب وقوع چنین فسادی شد.

اخبار سیاسی- نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که دولت برای دریافت ۵ میلیارد دلار وام، پشت در دولت روسیه و صندوق جهانی ایستاده، اتلاف منابع ارزی کشور گناهی نابخشودنی است.

وی با اشاره به ماجرای سوال از رئیس‌جمهور در مورد نوسانات بازار ارز در سال ۹۶ گفت: آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی در آن زمان، آقای نهاوندیان و کرباسیان وزیر وقت اقتصاد در جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی سوال از رئیس‌جمهور اعلام کردند افزایش قیمت ارز و نحوه توزیع آن تصمیم مستقیم رئیس‌جمهور بوده است.

وی ادامه داد: شریعتمداری وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت نیز در واکنش به انتقادات شدید نمایندگان اعلام کرد هیئت وزیران در مورد نحوه تخصیص ارز مصوبه داشته و من ناچار به اجرا بودم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: متأسفانه ارز کشور در شرایط تحریم یا تبدیل به کالا نشده یا کالاهای غیراساسی وارد شده است. مجلس یازدهم دولت را مورد بازخواست جدی قرار خواهد داد.

وی گفت: گزارش تفریغ بودجه علاوه بر این به ماجرای توزیع ۲۷ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا در بازار اشاره کرد که بر اساس این گزارش مشخص نشده این ارز و طلا به چه کسانی داده شده است.