راه‌اندازی بیش از ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی توسط ارتش و سپاه پاسداران

سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به آخرین آمار ابتلا به بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر میزان ابتلا به بیماری کرونا در همه استان‌ها با شیب ملایم  افزایش پیدا کرده است که دقت نظر  و توجه لازم از سوی مسئولان ذی‌ربط و عموم جامعه را می طلبد.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: استان تهران با ۳ درصد و استان آذربابجان غربی ۶ و چهاردهم درصد بیشترین میزان افزایش موارد ابتلا را داشته‌اند. بر اساس آمار استخراج شده  سن ابتلا به بیماری کرونا بین ۵۰ تا ۶۰ سال است و ۶۸ درصد از افراد فوت شده ۶۰ سال به بالا داشته‌اند.

فتحیان تاکید کرد: در حدود ۱۳۵ هزار آزمایش از طریق روش pcr از افراد و مراجعه کنندگان به بیمارستان ها گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ضد عفونی کردن معابر انجام می‌شود، ادامه داد: با سازمان هلال احمر جلساتی برای هماهنگی بیشتر صورت گرفته و پروتکل علمی برخورد با بیماران مشکوک به کرونا تدوین شده است. در جهت آلودگی زدایی شهر تهران هماهنگی های خوبی با نیروی انتظامی انجام شده است.

مدیر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: کار غربالگری مردم تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزان ۷۹ درصد، و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و ایران هرکدام در حدود ۶۷ درصد انجام گرفته است.

نقاهتگاه‌ها باید به بیمارستان‌ها وصل شوند

او با اشاره به اینکه نقاهتگاه ها باید به بیمارستان‌ها وصل شوند تا مسائل حقوقی و تخصصی شان حل شود، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۴ هزار و ۳۶۷ تخت نقاهتگاهی  توسط سپاه پاسداران و ۶۰۰۰ تخت نفاهتگاهی به وسیله ارتش راه‌اندازی شده است. همچنین دانشگاه آزاد اعلام آمادگی کرده است تا امکانات خود را در اختیار ما قرار دهند.

 

فتحیان گفت: تاکنون حاضر تعداد ۸۱۲۸ نفر در بیمارستان‌های نیروهای مسلح خدمات دریافت کرده و بستری شدند که از این تعداد ۹۳۹ نفر تاکنون بستری هستند.