انتشار ویژه نامه مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت درباره کرونا

اندیشکده سیاست گذاری عمومی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در ویژه نامه ای به بررسی ابعاد و پیامدهای ویروس کرونا پرداخته است.

اخبار سیاسیاین پژوهشکده در معرفی اثر پژوهشی خود آورده است:

اندیشکده سیاست گذاری عمومی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش کرده است تا با پایش آخرین محتوای نهادهای علمی و سیاست گذاری در جهان و استفاده از نظر متفکران در خصوص ویروس کرونا، پیامدهای این ویروس به ویژه در حوزه اقتصادی را ارزیابی کند و با پایش سیاست دولت های مختلف درگیر با این بحران، دید مطلوبی از تجربیات سایرین فراهم آورد.

در همین راستا عده ای از پژوهشگران این اندیشکده با پایش، ترجمه و تحلیل گزارش‌های اندیشکده های مطرح دنیا به دنبال ترسیم پیامدهای این ویروس و ارائه راهکار هایی جهت کاهش اثرات منفی این پیامدها برآمده اند.

امید است تا این کوشش، راهنمای مختصر و مفیدی برای تصمیم سازان کشور عزیزمان باشد تا با بهره گیری از تجارب جهانی در کنار تدابیر داخلی پاسخ مطلوبی برای مدیریت این بحران ارائه گردد. لازم به ذکر است که محتوای گردآوری شده در این نوشتار بازتاب دهنده مطالب بیان شده در اندیشکده های جهان بوده و معرف دیدگاه اندیشکده سیاست گذاری عمومی نمی باشد.