هشدار سناتور آمریکایی درباره ایران

 یک نماینده مجلس سنای آمریکا از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده است. 

اخبار سیاسی- به نوشته «نشنال‌اینترست»، «کریس مورفی»، عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا هشدار داد چنانچه دولت آمریکا سیاست‌های فعلی خود در قبال ایران را ادامه دهد در «مرگ انسان‌های بی‌گناه» در ایران در نتیجه شیوع «کووید-۱۹» نقش داشته است.

کریس مورفی در ادامه به نقش تحریم‌های آمریکا در واردات تجهیزات پزشکی توسط ایران جهت مبارزه با کرونا اشاره کرد. او گفت: «در حاضر تحریم‌های ما اجازه این کار (واردات تجهیزات پزشکی توسط ایران) را نمی‌دهند.»

وی اضافه کرد: «اگر این بیماری همه‌گیر کماکان به رشد خودش ادامه دهد و در ایران پراکنده شود باعث مرگ انسان‌های بی‌گناه خواهد شد. بخشی از دلایل مربوط به مرگ این آدم‌ها به سیاست‌ آمریکا مربوط می‌شود که متناسب با منافع امنیتی کشورمان نیست.»

مورفی گفت: «به یاد داشته باشید اگر ما این ویروس را آنجا شکست ندهیم نمی‌توانیم اینجا شکست بدهیم. این ویروس مرز نمی‌شناسد.»

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روزهای گذشته بارها مدعی شده‌اند تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند. 

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند با آنکه از لحاظ تئوری این نکته ممکن است صحیح باشد در عمل تحریم‌های بانکی آمریکا شرکت‌ها را برای انجام هر گونه مبادله با ایران بی‌میل می‌کند.

 شیوع ویروس کرونا در ایران موجب شده فشارهای جامعه بین‌الملل به ایالات متحده برای کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد، اما دولت ترامپ تا به حال در برابر این فشارها مقاومت کرده است.