همفکری مجلس و دولت راهی برای جبران خسارت‌های کرونا

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه مجلس باید بر تصمیماتی که بر ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شود نظارت کند و درستی و نادرستی آن را بررسی کند، اظهار کرد: نمایندگان می‌توانند در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم سازی‌ها با نهادهای مربوط همفکری و به آنها کمک کنند.

اخبار سیاسی - او با بیان اینکه مقابله با کرونا نیاز به بودجه دارد، گفت: بخشی از کار‌های مجلس ایجاد ساز و کارهای قانونی برای مقابله با کرونا است و در صورت وجود بن بست قانونی،  وزارت بهداشت و دولت هم باید فوری به کمک مجلس بیایند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی   با تاکید بر اینکه مجلس باید بر تصمیمات دولت در جبران  آسیب‌های وارد شده به کسب و کارها نظارت و همفکری داشته باشد، گفت: بسیاری از کسب و کارهای خرد آسیب دیده‌اند و مجلس وظیفه دارد که برای جبران خسارت‌ها  و ترمیم آنها بر تصمیمات دولت نظارت کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس زبان مردم هستند، بنابراین باید حرف مردم را به گوش مسئولان برسانند تا آنها از متن مردم باخبر باشند. متاسفانه تعطیلی طولانی مدت مجلس باعث شد که این فرصت را از دست بدهیم و نمایندگان  نتوانستند در این دوران آن‌طور که باید در میدان باشند.

سلیمی ادامه داد: در صورت بروز جنگ فرمانده لشکر باید در میدان باشد چراکه فرمانده نمی‌تواند در منزل خود به درستی جنگ را مدیریت کند و از آنجایی که مجلس  هم بخشی از مدیریت را در این بحران به عهده دارد، تعطیلی آن آسیب زاست  و نمی‌تواند با سایر بخش‌ها هم پوشانی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظرات و پیشنهادات مرکز پژوهش‌های مجلس در بحران کرونا، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس نظرات بسیار خوبی ارائه کرده است، به همین دلیل مسئولان باید به این گزارش‌ها و پیشنهادات توجه کنند، چراکه در صورت  عدم همفکری نمی‌توان از پس بحران کرونا بر آمد.

او افزود: یکی از ایرادات کشور ما بحث تناقض در تصمیم‌گذاری هاست. مجلس می‌تواند تناقض‌ها را یکپارچه کند و به عنوان یک بازوی کمک کننده عمل کند.

سلیمی با اشاره به اقدامات کمیسیون آموزش مجلس در بحران کرونا گفت: کمیسیون آموزش جلساتی را با وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش برگزار کرده و در بحث نحوه آموزش‌ها، تعطیلی‌ها، اقدامات جبرانی لازم در تأخیر کنکور، امتحانات نهایی صحبت شد، همچنین در مورد اینکه دانش آموزان روستایی که به موبایل هوشمند یا حتی تلویزیون در دسترس ندارند، گفت‌وگوهایی شد و ما پیشنهادات خود را به وزیر علوم و  وزیر آموزش  و پرورش ارائه کردیم، امیدواریم این پیشنهادات اجرایی و عملیاتی شود.