انتقاد یک نماینده مجلس از روش تعیین افزایش حقوق فرهنگیان

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش دولت برای تعیین میزان افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری، گفت: متأسفانه اصلاً مشخص نیست که دولت و سازمان برنامه و بودجه بر چه اساس، معیار و مبنایی نسبت به افزایش حقوق فرهنگیان اقدام کرده است.

اخبار سیاسی وی اضافه کرد: در برخی اخبار این طور منتشر شده که حقوق فرهنگیان در سال جاری حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان افزایش یافته، در صورتی که این به هیچ‌وجه صحت ندارد و حقوق فرهنگیان شاید کمتر از 20 درصد افزایش داشته باشد که این میزان هم متناسب با نرخ تورم نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق معلمان و فرهنگیان می‌بایست حداقل افزایش 40 تا 50 درصدی داشته باشد، اما شاید در بعضی سطوح شاهد این میزان افزایش باشیم، اما حقوق معلمان و بازنشستگان فرهنگی این میزان افزایش را نداشته است.

میرزاده ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه و نیز وزیر آموزش و پرورش باید پاسخ‌گوی معلمان در روش تعیین میزان افزایش حقوق فرهنگیان باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز در شرایط بحران بیماری کرونا قرار داریم و معلمان در خط مقدم آموزش به نسل‌جدید و دانش‌آموزان هستند، باید حمایت‌های بیشتری از این قشر زحمتکش صورت گیرد.