انتقاد فعال سیاسی اصولگرا از دولت به خاطر دستمزد کارگران در سال 99

لطف الله فروزنده، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و فعال سیاسی اصولگرا درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال جاری گفت: در مسئله کار، روابط کار بسیار مهم است و در روابط کار نیز عواملی مؤثر است، هم رضایت کارگر و کارفرما مهم است و هم جایگاه حاکمیتی دولت اهمیت دارد.

اخبار سیاسی- وی افزود: به طور طبیعی این موضوع در هر طرف که غلبه داشته باشد دارای اشکال است و باید به یک نقطه مرکزی برسد که به طور نسبی هم سیاست‌های دولت به عنوان مدافع حقوق مردم تأمین شود، هم رضایت کارفرماها و هم نظر کارگران جلب شود، به همین خاطر هم شورای عالی کار که دستمزدها را تعیین می‌کند نمایندگان هر سه گروه را شامل می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین گفت: افزایش دستمزدها باید یک مبنایی داشته باشد که معمولاً به نرخ تورم نگاه می‌کنند که افزایش دستمزد فشارهای تورمی را جبران کند و مبنای دیگر هم حقوق و دستمزد کارمندان و کارکنان دولت است.

فروزنده با اشاره به اینکه نباید میان حقوق کارگران و کارمندان دولت تفاوت آشکار وجود داشته باشد تاکید کرد: به اعتقاد من بدنه کارگری را باید بیشتر تقویت کرد که منجر به تقویت بخش خصوص می‌شود و تورم دولتی و کارمند گرایی را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود که از تمایل افراد برای جذب در بخش دولتی کاسته شده و آنها را به بخش خصوصی سوق می‌دهد.

وی افزود: اتفاقی که در چند روز اخیر افتاده اتفاق خوبی نیست و وظیفه دولت این است که صحبت‌های دو طرف کارگر و کارفرما را گوش کند و رضایت طرفین را جلب کند. جامعه کارگری جامعه زحمتکشی است و در تولید ما نقش کلیدی دارد و به نظر من مذاکرات باید ادامه پیدا کند تا به یک نقطه مطلوب برسد.