طراحی قوه قضائیه برای ترمیم دادگاه‌های تجاری

علی آقامحمدی رئیس گروه بررسی‌های اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به لازمه های تحقق شعار جهش تولید اظهار کرد: ۳ پیش نیاز برای تحقق جهش تولید وجود دارد،  پیش نیاز اول اقتصاد مقاومتی است.

اخبار سیاسی- او افزود: در اقتصاد مقاومتی وقتی ضربات ورود پیدا می‌کند، طبیعتا آسیب‌هایی هم به همراه خود دارد، اما نکته مهم این است که چگونه محیط آماده خدمت باشد.

رئیس گروه بررسی‌های اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: پیش نیاز دوم هماهنگی با نهاد‌های علمی است که نیرو انسانی آن جوانان هستند؛ زیرا روش‌های علمی ما باید جوان و دانش بنیان شود.

آقامحمدی ادامه داد: پیش نیاز سوم مربوط به رونق تولید و رفع موانع تولید است؛ ما در سال ۹۸ با وجود شدت تحریم‌ها توانستیم نرخ رشد مثبت را تجربه کنیم.

او بیان کرد: تغییر روش موجب جهش تولید می‌شود؛ یعنی به ساختار‌های کهنه و روش قدیم تکیه نکنیم. ویروس کرونا علاوه بر ضربه، موجب تکیه به نیرو‌های دانش بنیان شد، به طوری که توان صادرات مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده به کشور‌های دیگر فراهم شده است.

رئیس گروه بررسی‌های اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: ویروس کرونا علاوه بر سبک زندگی، منبع در آمدها را هم تغییر داده است، و کسب درآمد نه تنها در بازار طلا و سکه بلکه شرکت‌های فعال در حوزه IT هم وجود دارد. امیدواریم این شرکت‌ها را در بورس داشته باشیم، ان شالله بورس با تابلو جدیدی بتوان فعالیت خود تا پایان اردیبهشت فعال کند تا وارد یک فاز جدیدی شویم.

آقامحمدی اظهار کرد: قوه قضاییه در حال طراحی دادگاه‌های تجاری مبتنی بر حقوق ترمیمی است و به زودی در توافقی اتاق بازرگانی مکانی بزرگ برای این دادگاه در اختیار قوه قضاییه قرار خواهد داد؛ همچنین این اقدام امنیت و سلامتی را به حوزه اقتصاد می‌دهد.

او در پایان گفت: در قوه مقننه مرکز پژوهش‌های مجلس موظف است که طرح‌های ملی را جمع آوری کند؛ در حال حاضر یک کمیسیون در سازمان مدیریت برنامه ریزی وجود دارد که در ۳ سناریو نرخ رشد سال ۹۹ و گروه‌های پیشتاز را تعیین می‌کند؛ همچنین فعالیت‌های زنجیره‌ای موجب یک تحول بنیادین در کشور می‌شود.