اصلاح قانون انتخابات به ضرر دستگاه های امنیتی می شود؟

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، سوم اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح دو فوریتی «اصلاح برخی قوانین درباره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های کشور» گفت: امروز هیبت دستگاه‌های نظارتی در صورت تصویب این مصوبه شکسته می‌شود مثلا اگر می‌خواهد مقابله با فساد باشد در این مسیر دچار مشکل خواهد شد چرا که به یقین اولین مانع آن ترس کارشناس مربوطه است و اول از همه به خودش فکر می‌کند. در واقع ترسی پیرامون بررسی گزارش رسیده به دستگاه نظارتی و امنیتی وجود دارد.

اخبار سیاسی- نماینده مردم آباده تضعیف عملکرد دستگاه‌های امنیتی و نظارتی را دومین ایراد وارده به طرح مذکور دانست و افزود: در بسیاری مواقع به گزارش رسیده به دست دستگاه‌ها خط و خطوط داده می‌شود همچنین اگر می‌خواهیم در حوزه مبارزه با فساد موفق شویم و کشور از این حرف و حدیث‌ها نجات پیدا کند باید روش دیگری را در پیش گرفت چرا که اگر علیه دستگاه‌ها و گزارش دهنده‌ها شکایت شود پرونده‌های بسیاری در آینده نزدیک در قوه قضائیه شکل خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در آینده بسیاری از کاندیدا‌ها که خط و نام و نشانی از خود نمی‌گذارند از طرق دیگر ممکن است دست به یک سری کار‌ها بزنند که این مسئله برای دستگاه نظارتی ضرر دارد.