واکنش جالب یک کارشناس بین المللی به شکست سیاست های ترامپ مقابل ایران

 یک دیپلمات سابق هندی در واکنش به خبر خروج 2500 نیروی هوابرد آمریکا از خاورمیانه نوشت، فشارهای آمریکا علیه ایران نتیجه معکوس داشته است.

اخبار سیاسی- «ام کی بهادر کومار» سفیر سابق هند در ترکیه و ازبکستان یکشنبه شب در توییتی با اشاره به خبر خروج 2500 نظامی آمریکا از خاورمیانه نوشت: «سیگنال به ایران یا ترس از کووید-19، در هر صورت ابرهای جنگی در حال خارج شدن از خلیج فارس هستند که خبر خوبی است. امیدوارم لغو تحریمها بتواند در اواخر سال جاری میلادی  موضوع مورد بحث در نشست طرفهای حاضر در برجام  باشد. در حال حاضر روشن است که راهبرد فشار حداکثری نتیجه معکوس داشته است.»

وبگاه «استرایپس» یکشنبه نوشت که 2500 نیروی لشکر82 هوابرد ارتش آمریکا بعد از یک استقرار طولانی در خاورمیانه اینک در حال بازگشت به ایالات متحده هستند. این  نیروها برای کمک به تروریست های سنتکام آمریکا در بحبوحه تنش بین آمریکا و ایران وارد منطقه شدند، اما «آندرو ساسلاو» فرمانده این نیروها در پستی در فیسبوک به بازگشت آنها به آمریکا در هفته های آتی اشاره کرد.

به نوشته این نشریه، حدود 800 نظامی آمریکا قبل ازشیوع کرونا به آمریکا بازگشتند.بسیاری از این نیروها در کویت مستقر بودند و برخی هم در عراق به دیگر نیروهای آمریکایی در برقراری امنیت به ویژه برای سفارتخانه آمریکا در بغداد کمک میکردند.

واشنگتن بعد از عملیات تروریستی جهت شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی، نزدیک به ۷۵۰ نظامی را عازم عراق و حدود ۴۰۰۰ نظامی را روانه پایگاه‌های خود در کویت کرد.