ببخشید چشمهایشان آبی نیست!

چرا راه دور برویم؟ همین ماجرای تتلو از سیر تا پیازش برای همه ما درس عبرت است. آنطرفش را زیاد گفته‌اند که چرا وارد انتخاباتش کردند و در فلان خبرگزاری برایش مراسم گرفتند و فلان سخنران پرحاشیه هم به حالش غبطه خورد!

به گزارش افکارنیوز، اما اینطرف ماجرا هم کم شنیدنی نیست. اینکه یک فوج روزنامه نویس و روشنفکر و فعال اجتماعی و جنبش کارگری و فمینیست‌های دو آتشه پشت به پشت هم ایستادند تا درِ اینستاگرام اش را تخته کنند خودش حکایتی است.

خلاصه‌اش این است که این ناله این جماعت روزگاری به آسمان بلند بود که سانسور در مملکت بیداد و می‌کند و ننگ ما صداوسیمای ما!

حالا همان‌ها چند شب رفتند درِ شرکت اینستاگرام بست نشستند تا نهایتا ارباب مجاب شد اسباب بازی را از دست بچه بگیرد.

باید رفت و با همه استدلالهایشان درباره لزوم تتلو زدایی از فضای رسانه‌ای و فرهنگی کشور پرسید و گفت: شما که عمری در راه مبارزه با سانسور در صدا و سیما سینه‌ها زدید دیگر چرا؟

همین جرثومه فساد را که حالا بوی تعفنش عالم را برداشته، اگر صداوسیما ممنوع الکار می‌کرد یا قسمتی از آهنگها و ترانه‌هایش را به تیغ جرح و تعدیل می‌سپرد هشتگهایتان هماهنگ با هم نمی‌پرید؟

اگر یک مهمان فرصت طلب یا یک کارشناس مذهبی ناروایی بگویند بلافاصله شعار هماهنگ علیه صداوسیما گوش شبکه‌های اجتماعی را کر می‌کند. اما اگر در یک برنامه هم مجری شجاعی یقه فلان مسئول کشور را بگیرد و از او درباره مهمترین پروژه‌های اجرایی اش پاسخ بخواهد دیگر صدایی از این جماعت نمی‌شنوید.

کسی نمی‌گوید شبکه‌ای که روزانه ٨۵٠ ساعت برنامه می‌سازد حق دارد اشتباه هم داشته باشد.

جماعتی که این روزها باز میدان‌دار شدند تا حالا یکبار هم درباره وضعیت مهمانان شبکه من وتو و سابقه آن‌ها سوال نکرده‌اند.

به درستی درباره نحوه هزینه کرد بودجه و درآمد صدا و سیما سوال می‌کنند اما تا حالا دیده‌اید یک کمپین برای مشخص شدن منشا بودجه شبکه من وتو یا ایران اینترنشنال راه بیندازند؟

درباره سانسورهای پایتخت برنامه ساختند اما دیدید که برای موفقیت سریال نون. خ یک خبر زیرنویس کنند؟ همین چند روز پیش نظرسنجی موسسه ایسپا نشان داد ۶٣ درصد از شهروندان اخبار کرونا را از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند. هزینه‌های تخریب این اعتماد را چه کسی خواهد پرداخت؟ خودتان کلاهتان را قاضی کنید اگر معتقدید کشور علاوه بر جنگ‌های متعددی که با آنها روبرو است در گرما گرم جنگ رسانه‌ای هم قرارداد فکر می‌کنید وقت کمک کردن است یا زخمه زبان زدن؟

یک از خوبی‌های همین بود که مفصل و کافی برنامه‌های ماهواره‌ای را هم دیدیم، انصافا صداوسیمای خودمان بهتر نبود؟ فقط تهیه کنندگانشان چشمان آبی ندارند که آن را هم می‌توانید به بزرگواری خودتان ببخشید یا حداقل به رویتان نیاوریم.

مصطفی حسینی