اصلاح لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل بانان در کمیسیون قضایی مجلس

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در این جلسه لایحه اصلاح قانون حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

اخبار سیاسی- وی افزود: در جریان بررسی و اصلاح این مصوبه در ماده یک، اعضای کمیسیون مصوب کردند که محیط‌بانان و جنگل‌بانان تنها در زمانی که امنیت جانی آنها به خطر بیفتد و در دفاع از خود مجاز به استفاده از اسلحه هستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در جریان بررسی و اصلاح این لایحه و در ماده 2 آن مصوب شد که محیط‌یاران و جنگل‌یاران از محل اعتبارات سازمان جنگل‌بانی باید بیمه شوند.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه لایحه حمایت حقوقی از کودکان و نوجوانان اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی گرفت و چون ایراد توسط فقه‌های محترم شورای نگهبان به لایحه وارد شده بود کمیسیون چند پیشنهاد برای اصلاح آن را ارائه کرد تا هر یک از آنان مورد تأیید باشد اعمال شود.

وی در پایان گفت: همچنین  کار بررسی کتاب سوم قانون تجارت نیز در کمیسیون به پایان رسید و برای بررسی در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارسال شد.