نامه نمایندگان آمریکا به پامپئو درباره تحریم تسلیحاتی ایران

پایگاه خبری هیل گزارش داد که صدها نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات طی نامه‌ای به « مایک پامپئو » وزیر خارجه این کشور خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک دولت برای تجدید تحریمهای تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شده‌اند.

اخبار سیاسی- در این نامه که پایگاه هیل مدعی است قبل از انتشار آن را مشاهده کرده است آمده است که ما خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و همچنین محدودیتهای مسافرتی سازمان ملل علیه افرادی هستیم که در فعالیتهای تسلیحاتی ایران دست دارند. 

در ادامه این نامه آمده است، واشنگتن باید به رهبری درازمدت خود برای محدود کردن آنچه که فعالیتهای بی ثبات کننده ایران در سطح جهان خوانده شده است ادامه دهد و نمایندگان کنگره آماده همکاری همه جانبه با دولت برای تجدید این محدودیتها هستند که برای منافع امنیت ملی آمریکا ضروری است. 

پایگاه خبری هیل که اخبار کنگره آمریکا را منتشر می‌کند می‌گوید که این نامه از سوی «الیوت انگل» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، «مایکل مک کول» سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس سازماندهی شده است و امضای 384 نماینده را دارد. 

طی هفته‌های اخیر دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جریان تبلیغاتی را برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران که مقرر شده است در اکتبر سال 2020 به پایان برسد به راه انداخته است. 

اقدامیکه با مخالفت دیگر طرفهای برجام از جمله چین و روسیه مواجه شده است. 

روزنامه نیویورک تایمز اخیر گزارش داده بود که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا استراتژی چند وجهی را برای فشار به جامعه بین‌المللی برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه تهران در شورای امنیت سازمان ملل به راه انداخته است.