خون شهید سلیمانی تضمین شکست طرح های عادی سازی روابط است

"عبدالغنی الخنجر" سخنگوی جنبش حق بحرین به موضوع روز جهانی قدس پرداخت و در این باره گفت: برای درک کردن راز پویایی روز جهانی قدس باید به گذشته بازگردیم و شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) را بررسی کنیم، مرد بزرگی که انقلابش تمام جهان اسلام و کشورهای عرب زبان را به لرزه انداخت. امام خمینی(ره) با دیدگاه استراتژیک و دینی خود و دور اندیشی که داشتند آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند.

اخبار سیاسی - وی ادامه داد: مسئله فلسطین مسئله اول امت اسلامی و ملت‌های عرب زبان است و هیچکس نمی‌تواند آن را به حاشیه براند یا باعث فراموشی آن شود، همچنین مسئله فلسطین پویا و حیاتی است زیرا به اعتقادات و مقدسات و تاریخ و شرافت امت اسلامی مرتبط است.

این فعال بحرینی افزود: رژیم صهیونیستی با کمک دولت آمریکا تلاش می‌کند محاصره خود از سوی افکار عمومی امت اسلامی را در هم بشکند و جهت پیکان نبرد را از فلسطین و آزادسازی قدس به سمت یک دشمن ساختگی و توهمی منحرف سازد. تمام این تلاش‌ها با هدف عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه و ملت‌های آن صورت می‌گیرند. امروز شاهد علنی شدن عادی سازی روابط صهیونیست‌ها با برخی کشورهای عرب زبان هستیم که البته این روابط پیش از این نیز به طور مخفی وجود داشته‌اند. امروز آل خلیفه، سعودی‌ها، اماراتی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به طور علنی به دنبال عادی سازی روابط این رژیم جعلی هستند اما تاکنون موفق نشده‌اند.

وی همچنین با اشاره به طرح ننگین موسوم به « معامله قرن » گفت: معامله قرن موفقیتی در از بین بردن مسئله فلسطین نداشته و نتوانسته است توجه امت اسلامی را از درد و رنج ملت مظلوم فلسطین منحرف کند. آنان نمی‌توانند جلوی حرکت و رشد مقاومت را بگیرند و توان بنای خطی که بتواند عادی سازی روابط را به مردم منطقه تحمیل کند ندارند.

به گفته وی، ممکن است رژیم‌هایی در گوشه و کنار به طور علنی در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام بردارند امام ملت‌های اسلامی، مردم مبارز فلسطین و محور مقاومت اجازه عملی شدن این مسئله را نخواهند داد. تمام اینها تضمینی برای شکست طرح‌های صهیونیست‌ها و گام نهادن مسلمانان در مسیری هستند که خون شهیدانی همچون حاج قاسم سلیمانی ، فتحی شقاقی، شیخ احمد یاسین ، حیی عیاش و تمام شهیدان مقاومت آن را ترسیم کردند. خون ریخته شده تمام شهدای فلسطینی تضمینی برای شکست خوردن تمام طرح‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ادامه یافتن مسیر مقاومت است.

عبدالغنی الخنجر در بخش دیگری از سخنانش گفت: مواجهه با طرح عادی سازی روابط در بحرین از شرایط ویژه‌ای برخوردار است زیرا امریکا تصمیم گرفت بحرین را به تریبون اصلی عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تبدیل کند. آنان گمان می‌کنند می‌توانند به راحتی ملت بحرین را که با رژیم حاکم درگیر است، سرکوب کرده و با بستن دهانشان عادی سازی روابط را کلید بزنند. در بحرین فعالیت‌ها و راهپیمایی‌های همبستگی با ملت فلسطین ده‌ها سال است که ادامه دارد و راهپیمایی‌های بسیار بزرگی در روز قدس صورت می‌گرفت.

وی افزود: امسال دو مسئله مانع برگزاری راهپیمایی روز قدس شده است و اولین مسئله مواجهه دولت با هرگونه فعالیت برای همبستگی با فلسطین است و هرکسی که پرچم فلسطین را در دست بگیرد محاکمه و زندانی می‌شود، همچنین انتشار ویروس کرونا عامل دیگری برای عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس است. امسال ملت بحرین راهپیمایی‌هایی را در فضای مجازی طراحی کرد و گروه‌های مخالف دولت نیز فعالیت‌های متنوعی را برای اعلام همبستگی با فلسطین در فضای مجازی ساماندهی کردند.

سخنگوی جنبش حق تأکید کرد: در سراسر بحرین شاهد نصب تصاویر مرتبط با قدس و فلسطین و پرچم فلسطین بر روی خانه‌ها هستیم، چندین همایش آنلاین نیز به دعوت چهره‌های شاخص بحرینی و گروه‌های معارض برگزار شده است و کاربران بحرینی فعالیت‌های گسترده‌ای در توییتر و فیسبوک و اینستاگرام انجام داده‌اند.