امام خامنه‌ا‌ی از منظر حق در برابر باطل می‌ایستند

«وائل الإمام» استاد دانشگاه دمشق و کارشناس راهبردی سوریه در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر مقام معظم انقلاب اسلامی ایران درباره روز جهانی قدس و اهمیت آن در شرایط کنونی گفت: در حقیقت، روز جهانی قدس امسال در سایه شیوع کرونا بود. آئین‌ها و راهپیمایی‌های پشتیبانی و حمایت از آزادسازی قدس در سطح جهانی هرسال برگزار شده است اما امسال با توجه به شرایط ناشی از کرونا این راهپیمایی‌ها برگزار نشد.

اخبار سیاسی - سخنرانی حضرت امام خامنه‌ای تأثیری اساسی داشت؛ اولا، ایشان بر صحت و درستی مسیر درست آزادسازی فلسطین تأیید کردند و دوما، همه موارد عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را که امروز در سطح کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی دیگر از کشورهای عربی جریان دارد، رد و محکوم کردند و سوما، روز جهانی قدس را با وجود شرایط موجود اعم از شیوع ویروس کرونا یا طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن تداوم بخشیدند. امام خامنه‌ای ثابت کردند که محور مقاومت همچنان تداوم خواهد یافت و بر آزادسازی قدس و فلسطین و هر وجب از خاک این سرزمین پافشاری خواهد کرد.

نکته چهارم این است که ایشان بر موضع امام خمینی (ره) که روز جهانی قدس را بنیان گذاشتند، تاکید کردند. امسال روز جهانی قدس و روز 15 ماه مه سالروز "نکبت" با هم مصادف شدند. همه اینها تاکیدی بر جهانی بودن مسئله فلسطین است. ایشان روی این نکته تمرکز کردند که صحت و درستی مسئله فلسطین به خاطر ظلمی است که بر فلسطینی‌ها در نتیجه تجاوزگری و غصب حقوق آنها از سوی صهیونیست‌ها روا شده است.

به طور کلی، سخنرانی ایشان بر پایبندی محور مقاومت به آزادسازی فلسطین و حمایت نامحدود ایران از جنبش‌های مقاومت اسلامی و غیراسلامی تا زمانی که هدف آنها آزاد سازی فلسطین است، تاکید کرد.

امام خامنه‌ای از منظر حق و حقیقت در برابر باطل می‌ایستند و مظلومان و فلسطینیان را یاری می کنند و در کنار مظلومان در برابر غاصبان و متجاوزان می‌ایستند.

خداوند به ایشان کمک کند تا به حمایت از مسئله فلسطین و محور مقاومت ادامه دهند زیرا ما امروز بسیار نیازمند همکاری در چارچوب کشورهای محور مقاومت هستیم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص اهداف پشت پرده رژیم‌های عربی از طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: ما امروز شاهد حرکت شتابان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به سمت عادی سازی روابط خواه فرهنگی و فکری یا نظایر آن هستیم. اما در مقابل شاهدیم که ملت‌های عرب تا به امروز هرگونه نزدیکی روابط اعراب و صهیونیست‌ها را از هر نوعی که باشد، نمی پذیرند و رد می‌کنند.

در فلسطین اشغالی، راهپیمایی‌های بازگشت هر جمعه در نوار غزه برگزار می‌شود. آیا همه اینهایی که در راهپیمایی‌های بازگشت شرکت می‌کنند، از سوی یک جریان فلسطینی سازماندهی شده‌اند؟ امروز شاهدیم که کودکان و جوانان در راهپیمایی‌های بازگشت شرکت می‌کنند و به هیچ سازمان سیاسی وابسته نیستند. این امر نشان می‌دهد که آنها احساس می‌کنند که مورد ظلم و تجاوزگری رژیم صهیونیستی قرار دارند. آیا همه اعراب موافق حرکت شتابان به سمت رژیم صهیونیستی و همکاری با این رژیم هستند؟ این شکاف حتی در چارچوب کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز وجود دارد.

وائل الإمام تصریح کرد: هر اندازه برخی رژیم های سیاسی یا پادشاهی یا سلطنتی اعم از اینکه جزء کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و یا سایر کشورهای عرب باشند، برای نزدیکی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش کنند، باید بدانند که یک سری جریان‌های مردمی در درون جوامع آنها هستند که این رفتار و کردار آنها در نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی را نمی پذیرند و رد می‌کنند.

بنابراین، اعتقاد زیادی به این رژیم‌های سیاسی که روند نزدیکی روابط با رژیم صهیونیستی به آنها تحمیل شده است، ندارم. آیا رژیم‌های سیاسی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اساسا از خود حاکمیت دارند؟ نه آنها نه تنها از حاکمیت برخوردار نیستند بلکه امور بر آنها از طرف آمریکا و از طریف نماینده مقیم انگلیس در امارات با زور تحمیل می‌شود.

به عقیده این استاد دانشگاه دمشق، هر اندازه نزدیکی روابط بین رژیم‌های عرب و رژیم صهیونیستی و همکاری با این رژیم وجود داشته باشد، باید تاکید کنیم که امروز تکیه ما به ملت های عرب و مسلمانی است که این حرکت شتابان به سمت رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با این رژیم را نمی‌پذیرند.