رئیس مجلس از توانش برای اصلاح پارلمان استفاده‌ کند

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: سفارش حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) به مسئولین این است که «و ان عملک لیس لک بطعمه و لکنه فی عنقک امانه» همانا پست و مقام برای تو وسیله آب و نان نبوده، بلکه امانتی بر گردن تو است.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه از دو زاویه می‌توان ریاست مجلس آینده  را  تحلیل کرد، افزود: ریاست مجلس به معنای ریاست بر قوه نیست بلکه به معنای ریاست و مدیریت جلسات قوه است.

قاضی زاده ادامه داد: در بسیاری از کشورها رئیس مجلس را سخنگوی مجلس می‌نامند؛ لذا ریاست مجلس حق ندارد به جای نمایندگان تصمیم بگیرد و اختیارات رئیس مجلس باید کنترل و محدود شود.

این منتخب مجلس یازدهم همچنین عنوان کرد: به جای حرف زدن از اسامی از این حرف بزنیم که هر فردی رئیس مجلس می‌شود باید این تعهدات را بدهد که شفاف‌سازی هزینه‌های اجرایی مجلس، قراردادها، ساخت و سازها و غیره انجام می‌شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: شفاف‌سازی رویه‌های تقنینی در مجلس مثل شفافیت آراء؛ شفاف شدن هدایا؛ شفاف شدن میهمانان کمیسیون‌ها؛ شفاف سازی توصیه نامه‌ها و غیره؛ لذا رئیس مجلس باید از توان و نفوذ خود برای اصلاح مجلس حداکثر استفاده‌ را داشته باشد.