رحمانی فضلی: برگزاری انتخابات در اسفند ۹۸ برگ زرینی از کارنامه انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی بود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آئین افتتاح مجلس یازدهم صبح امروز در خانه ملت در مورد روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مراتب تشکر عمیق خود را از سکاندار انقلاب برای حمایت حکیمانه امر سترگ انتخابات و رئیس جمهور که پشتیبان مجریان انتخابات بودند تشکر کنم.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: بر اساس مولفه‌های اجرایی و مدیریتی برگزاری انتخابات در دوم اسفند ۹۸ برگ زرینی از کارنامه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را رقم زده است. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: در این دوره،  طراحی، ارتقا و عملیاتی کردن سامانه‌های یکپارچه و دقیق برای برگزاری انتخابات، علاوه بر تحقق دولت الکترونیک در حوزه انتخابات، شکل جدیدی از هماهنگی نظام‌مند، کارآمد و اثربخش میان سطوح مختلف مدیریت کشور را به نمایش گذاشت و با بکارگیری سامانه¬های هوشمند و دقیق الکترونیک و غیرالکترونیک، ضامن سلامت و صحت انتخابات و اطمینان‌بخش برای ملت ایران در عرصه‌ سیاسی انتخابات بود.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: اعلام نتیجه انتخابات مجلس زودتر از همه دوره های قبل،  برگزاری انتخابات در شرایط ویژه و بدون بروز کمترین مساله امنیتی، تایید کامل صحت انتخابات در همه حوزه‌های اصلی و فرعی از سوی شورای نگهبان و مشارکت ۴۲.۵۷ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات از ویژگیهای مهم دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

رحمانی فضلی گفت: قوانین و مقررات برگزاری انتخابات خصوصاً انتخابات مجلس شورای اسلامی، حقیقتاً نیازمند بازنگری جدّی است و امیدواریم در تعاملی سازنده بین «دولت دوازدهم» و «مجلس یازدهم»، شاهد بررسی و تصویب لایحه جامع انتخابات که رافع بسیاری از اشکالات و نواقص در زمینه ی انتخابات است، باشیم.