سخنگوی دولت: کارنامه موفقی داشتیم

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه خردادماه در تحولات اجتماعی ما نقش داشته و ما این ماه را به نام امام خمینی می‌شناسیم، گفت: ۱۴ خرداد فرصتی برای بیعت دولت با مشی امام است.

اخبار سیاسی- وی تصریح کرد: در دوران پر تلاطم امروز به کلید واژه هایی چون «مردم با هم» بیشتر نیاز داریم.

سخنگوی دولت با اشاره به تعیین جانشین امام راحل در ۱۴ خرداد ۶۸ گفت: خوشبختانه با خرد جمعی و حمایت عمومی بهترین انتقال رهبری انجام شد که تا به امروز باعث ثبات شده است.

ربیعی گفت: در الگوی امام، میزان رای ملت است، ما در هفته ای که به سر می بریم افتتاح مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه مجلس را داشتیم، از طرف دولت به انتخاب های صورت گرفته در مجلس تبریک می‌گویی.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشور، تحریم ، فشار بر اقتصاد و امنیت مردم همه ارکان نظام برای عبور اطمینان بخش به‌طور هم‌افزا باید در کنار هم قرار گیرند.

سخنگوی دولت بیان داشت:ما برنامه‌های متعددی برای پیشرفت جامعه می‌توانیم با مجلس داشته باشیم. با وجود مشکلات واقعی نهراسیدیم و کارنامه موفقی داشتیم.

ربیعی اظهار داشت: تا ۱۲ مرداد۱۴۰۰ نخواهیم ایستاد، این دولت، مقاوم و ایستاده است. دولت با سخت کوشی با سایر قوا جلو خواهد رفت.

وی ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری برای انتخاب نام سال با عنوان جهش تولید گفت: دولت واقف بود جهش تولید برای عبور از دو ویروس تحریم و کرونا راه بی بدیل است.

سخنگوی دولت در مورد صادرات بنزین به ونزوئلا بیان داشت: رفتن کشتی‌ها به ونزوئلا یک اقدام اقتصادی میان دو کشور بود، اما حتما پیام برای کسی نبود و در آینده هم هرجایی کالا بخواهد با قدرت صادرات خواهیم داشت، ما به هر کشوری لازم بدانیم هر کالایی نیاز داشته باشد صادر خواهیم کرد.

وی در مورد برخورد پلیس آمریکا با سیاهپوستان این کشور گفت: ما در اتفاقات آمریکا دخالت نمی کنیم، اما نسبت به آن بی تفاوت نیستیم و از نزدیک آن را رصد می‌کنیم.

ربیعی در مورد ابهامات شورای نگهبان در حذف چهار صفر گفت:  ایراد شورا به رابطه با صندوق بین المللی پول است، دولت مشکل را با حذف این موضوع حل می‌کند.