ساخت واکسن کرونا توسط وزارت دفاع روسیه در آینده ای نزدیک!

 مرکز ملی تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "ان.اف.گامالی" و وزارت دفاع روسیه قصد دارند تمامی آزمایشات بالینی واکسن کووید-۱۹ به روی افراد را تا پایان ماه جولای (اوایل تیرماه) به اتمام برسانند.

اخبار بین الملل- "سرگئی بوریسوویچ" رئیس موسسه علمی-تحقیقاتی مرکزی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا ازوزدا» (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه) این مسئله را اعلام کرده و یادآور شد: «مطالعات قبل از آزمایشات بالینی به روی نمونه‌های اولیه واکسن در حال حاضر به اتمام رسیده است، این آزمایشات به روی دو نوع از حیوانات: همستر و میمون، انجام شده است و آزمایشات اولیه بالینی هم تا یک ماه دیگر انجام خواهند شد.»

رئیس این موسسه تحقیقاتی یادآور شد: «مطالعات ایمنی و موثر بودن حفاظتی این دارو را اثبات کرده است. علاوه بر این، طبق نتایج مطالعات، دانشمندان مستندات علمی و فنی لازم برای دریافت مجوز برای انجام آزمایشات بالینی، از جمله آزمایش آن به روی انسان را تهیه کرده‌اند.»

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که آزمایشاتی به روی واکسن موسسه علمی-تحقیقاتی مرکزی وزارت دفاع در حال انجام است. بر اساس این اطلاعات، امروز، سوم ژوئن (14 خرداد ماه) قرار بود نخستین گروه داوطلبان نظامی برای معاینه و آماده سازی شرایط به منظور انجام آزمایش واکسن کووید-19 وارد به یک مرکز پزشکی منتقل شوند.

هفته گذشته، "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو از تثبیت اوضاع شیوع ویروس کرونا در پایتخت خبر داده بود و در عین حال تأکید کرد که برخی محدودیت‌های ضروری تا زمان ظهور واکسن مناسب برای بیماری کووید-19 همچنان باقی خواهند ماند.

در عین حال، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که این کشور دیگر اوج شیوع ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است.