با مقابله با ویروس کرونا فعالیت و کار را تعطیل نمی‌کنیم

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: مردم باید به این نکته توجه کنند که اپیدمی کرونا طولانی خواهد بود و یک پایان مشخصی امروز برای پایان این اپیدمی در اختیار نداریم و تا زمانی که به واکسنی مورد تایید دست پیدا کنیم ممکن است مدت طولانی در پیش داشته باشیم.

اخبار سیاسی- او افزود: ما نمی‌دانیم به طور دقیق پایان ویروس کرونا چه زمانی است، رعایت اصول بهداشتی زمان خاصی ندارد و باید این طرز تفکر حذف شود، زیرا پایان بیماری مشخص نیست؛ اجتماعات و مجالس عروس و عزا را باید کنار بگذارید تا وزارت بهداشت و درمان اعلام کند. در همین جلسه وزیر بهداشت گزارشی دادند که ما شاهد پیک اپیدمی هستیم و یک عروسی مسبب آن بوده است.

رئیس جمهور بیان کرد: اکنون از لحاظ علمی کسی نمی‌گوید که ویروس کرونا ضعیف شده است،  اینکه ضد انقلاب مداوم تبلیغ می‌کند که باید همه کارها تعطیل شود، ما همه باید کار کنیم و نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم، باید مراقبت کنیم و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در عین حال مقابله با ویروس کرونا باید ادامه داشته باشد.

روحانی گفت: سه اصل است که همه باید رعایت کنند، اصل اول نظافت شخصی است و اصل دوم فاصله گذاری اجتماعی است، تجمع را باید فعلا کنار گذاشته شود. اصل سوم این است که ما در فعالیت اجتماعی حدالمکان باید از فضای مجازی استفاده کنیم و فضای حقیقی باید اولویت دوم باشد. باید با اضطراب مقابله کنیم.