آمار کاهش نرخ بیکاری غلط است

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور، سیدشمس الدین حسینی نماینده مردم رامسر در مجلس گفت: واقعیت این است که در شرایط تحریم و رکود ناشی از کرونا که کل جهان را فرا گرفته است، اداره کشور دشوار است اما باید مسائل و مشکلات موشکافی شود.

اخبار سیاسی- وی اظهارداشت: در شرایطی که در هفت سال گذشته تولید و اقتصاد ایران رشدی نداشته و جمعیت حدود ۱.۴ درصد رشد داشته، درآمد سرانه کاهش داشته است اما آنچه که موجب فشار مضاعف بر مردم شده  این است که ضریب جینی افزایش قابل توجهی داشته؛ ماحصل این دو عامل این است که رفاه اجتماعی به شدت کاهش یافته است.

نماینده مردم رامسر در مجلس  با بیان اینکه همه برنامه های دولت باید در راستای افزایش رفاه اجتماعی باشد،اظهار داشت: حجم وسیعی از آمار و اطلاعات در مجلس خوانده می شود، باید سازگاری این آمار و اطلاعات مورد توجه قرار گیرد. چطور می شود طی هفت سال گذشته تولید رشدی نداشته باشد، ولی یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل خالص ایجاد شود، دوستان باید توضیح دهند.

حسینی گفت: چطور می شود در سال ۹۷ و ۹۸ رشد اقتصادی ۵ تا ۸ درصد منفی بوده باشد، ولی نرخ بیکاری از ۱۲ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده باشد.

وی با بیان اینکه از زحمات دژپسند و تلاش های او در خصوص سهام عدالت تشکر می کنم،گفت: بیانیه سه بندی که رهبری در مورد سهام عدالت ابلاغ کردند، متصل به بیانیه هشت بندی ایشان است. برخی اتفاقات در سهام عدالت تصمیمات عجولانه است، توجه نمی شود که در بحث آزادسازی، ضوابط و مقررات باید به گونه ای اجرایی شود که ارزش سهام از بین نرود.

نماینده مردم رامسر در مجلس افزود: در توزیع سهام عدالت باید به گونه ای رفتار کنیم که مردم از حقوق مالکیت و مدیریت خود بتوانند استفاده کنند.

حسینی گفت: بازار سرمایه از منظر گردش مالی وضعیت خوبی دارد اما معاملات عمدتا دستِ دوم هستند. عرضه اولیه خوب است، ولی مهمتر از آن پذیره نویسی سهام است که باید انجام شود.