هشدار یک نماینده مجلس به دولت درباره گروکشی

 معصومه پاشایی نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی خطاب به دولت ، اظهار داشت: دولت در اختصاص اعتبارات دستگاه ها گروکشی نکرده و نیازهای مهم کشور را تامین کند.

اخبار سیاسی- وی افزود: اخیرا به علت قطع بخشی از اعتبارات صدا و سیما دو شبکه برون مرزی کوثر و سحر در شرایط تهدیدات دشمن قطع شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، ادامه داد: شیوع گسترده بیماری تب برفکی در دام های کشور طی یک ماه گذشته موجب مرگ گسترده دام ها و خسارت سنگین به آن ها شده است که علت این امر عدم تامین واکسن موثر و ضعف سازمان دامپزشکی است.

وی در ادامه بیان کرد: گرانی شدید خوراک دام و طیور و پایین بودن قیمت فروش دام، دامداران و مرغداران را با مشکل روبه رو کرده است که این امر نیازمند رسیدگی است تا از تعطیلی دامداران و مرغداران جلوگیری شود.

وی همچنین در تذکر به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار رفع مشکلات بازنشستگان شد چرا که به زعم وی مشکلات این قشر با افزایش سن نه تنها کاهش نمی یابد بلکه روز به روز بیشتر نیز می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: حقوق، مزایا و مشکلات استخدامی معلمان هرچه سریع تر رفع شود و رتبه بندی واقعی اجرا شود نه روی کاغذ. حقوق معلمان باید 80 درصد هیات علمی ها باشد.

پاشایی در تذکر به وزیر بهداشت خواستار حفظ استقلال این وزارتخانه شد و ادامه داد: نباید جان مردم را با سیاست های دولت معامله کرد، برخی شهرستان ها از نظر شیوع ویروس کرونا که از حالت قرمز خارج شده بودند به دلیل برخی سیاست ها مجدد به حالت قرمز برگشتند.