برنامه کمیسیون های تخصصی مجلس یازدهم

سید محمد رضا میر تاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام شکل گیری کمیسیون های تخصصی مجلس در اوایل هفته آتی گفت: رویکردمان این است که مجلس را مسأله محور پیش ببریم. مسائل اصلی کشور شناسایی شده است و قرار است کمیسیون های مجلس این مسائل را در اولویت خود قرار دهند.

*اصلاح نظام بانکی سهم کمیسیون اقتصادی مجلس

اخبار سیاسی- وی در ادامه با اشاره به تقسیم بعضی اولویت های مجلس در کمیسیون های تخصصی گفت: کمیسیون اقتصادی به طرح اصلاح نظام بانکی خواهد پرداخت. مجلس قبلی هم بر طرح اصلاح نظام بانکی متمرکز شد اما چون این موضوع اولویت بندی نشد به صحن علنی نرسید تا سال آخر و در نهایت هم به مرحله تصویب نرسید.
میر تاج الدینی سپس گفت: طرحی را هم با عنوان طرح ملی مسکن انقلاب آماده می کنیم که طرحی جامع خواهد بود و فراتر از مسکن مهر است.

*اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این دوره مجلس عضو کمیسیون برنامه و بودجه هستم ادامه داد: در آنجا اصلاح ساختار بودجه که مطالبه مقام معظم رهبری است و مجلس دهم و دولت کاری برای آن نکرد را دنبال خواهیم کرد. در این بخش هدایت به سمت تولید مدنظرمان است. الان در شرایط سخت تحریمی هستیم و هدایت به سمت تولید را با توجه به آن مدنظر داریم.
وی ادامه داد: بخش تولید یکی از اولویت های مجلس است و در این بخش روان سازی مقررات و حذف قوانین زاید در برنامه کاری مان است. الان فقط با تحریم بیرونی مواجه نیستیم بلکه خودتحریمی هم داریم. گمرکات روان عمل نمی کنند. فعالان اقتصادی به ما می گویند که به خاطر مشکلات ارزی و تحریمی نمی توانیم وارداتی انجام دهیم در حالی که جلوی صادرات کالا گرفته شده است.

*کار کردن کمیسیون های مجلس بر اساس تقسیم وظایف

میر تاج الدینی با تأیید اینکه مشکل مسکن بدون مالیات قابل حل نیست، گفت: تقسیم کاری بین کمیسیون ها صورت گرفته است و نگاه کلانی به مسائل خواهیم داشت. می خواهیم نگاه کلان را حفظ کنیم بعد در کمیسیون ها مسائل را با همفکری پیش ببریم.