نماینده تهران: جان مردم را نباید قربانی تعلل در ایجاد محدودیت های کرونایی کرد

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: چند ماه است که همه پزشکان و کادر درمانی چه در کشور و چه خارج از کشور نسبت به شیوع مجدد بیماری خطرناک کرونا هشدار می‌دهند ولی با بی‌تدبیری و کم‌توجهی ستاد ملی مقابله با این بیماری به‌احتمال بازگشت این ویروس منحوس متأسفانه شاهد اوج‌گیری دوباره این بیماری در کشور هستیم.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه جان مردم را نباید قربانی تعلل در ایجاد محدودیت های کرونایی کرد،‌ افزود:  مقابله با این ویروس و این بیماری همه‌گیر بدون جدیت و توجه ویژه امکان‌پذیر نیست و حتماً باید تدابیر خاصی برای شکست دادن آن در پیش گرفت.

شریفیان با اشاره به موفقیت کسب‌شده در برابر کرونا در ماه‌های ابتدای سال ادامه داد: تجربه همین چند ماه هم نشان داد بدون استمرار این جدیت در برابر این بیماری نمی‌توان موفق شد و متأسفانه خوش‌بینی حاصل از بی‌توجهی به هشدارهای متخصصان درمانی زمینه‌ساز شدت گرفتن دوباره این بیماری شد.

وی تأکید کرد: هرچه سریع‌تر رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا از هر راه ممکن که ایجاد محدودیت حساب‌شده در نقاط پرخطر مثل پایتخت از آن جمله می‌تواند باشد، نسبت به مدیریت مناسب‌تر شرایط اقدام کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: هرچند عمل به توصیه‌هایی مثل فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در محیط شلوغ لازم است و باید همچنان به این سفارش‌های مهم عمل کرد اما نمی‌توان دست روی دست گذاشت و تنها با تکیه‌بر چند توصیه عمومی فکر کرد این بیماری مهار می‌شود.

وی یادآور شد:  از تجربه گذشته باید استفاده کرد و اگر «دورکاری» و «در خانه ماندن» توانست در ابتدای سال به کنترل بیماری کمک کند ستاد ملی مقابله با کرونا زودتر تصمیم بگیرد و هرچه زودتر و قبل از آنکه به نقطه غیرقابل‌بازگشت در برابر این بیماری برسیم اعمال محدودیت‌ها را شروع کند و اقدامات تکمیلی که باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه شود را اعمال کند.