حضور رئیس جمعیت هلال احمر در کمیسیون شوراهای مجلس

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 29 تیرماه 99) این کمیسیون اظهار داشت: در بخش اول جلسه امروز همتی رئیس جمعیت هلال احمر در این کمیسیون حاضر شدند و در باره فعالیت‌های این جمعیت مباحثی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردند.

اخبار سیاسی- وی در باره جزئیات بررسی اقدامات جمعیت هلال احمر در این کمیسیون گفت: اکثر اقدامات مربوط به هلال احمر مربوط به پیشگیری و با توجه به این که دستگاه‌های مسئولیتی زیر مجموعه هلال احمر در استان‌ها و شهرستان‌ها نیاز به ترمیم و توجه دارند و پایگاه‌های آنها در برخی مناطق نیازمند حمایت بیشتری هستند در این نشست مباحثی در این باره مطرح شد تا آنها بتوانند در بحث پیشگیری آمادگی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهند و در حوادث و اتفاقات خدای ناکرده تعللی نداشته باشیم.

وی افزود: در بخش دوم جلسه امروز این کمیسیون طرح اعاده شده از شورای نگهبان با موضوع الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بین اعضای این کمیسیون تبادل نظر شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در باره جزئیات این موضوع گفت: این طرح 4 بار تاکنون در صحن علنی مجلس مطرح شده است و بعد از آنکه به شورای نگهبان ارسال شد، آن شورا ایراداتی به آن گرفته و مجددا طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مجلس بازگرداندند که آخرین نامه آن 13 خرداد سال جاری است.

حدادی گفت: شورای نگهبان سال گذشته هم 3 بار به این طرح ایراد گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که تشکل‌های مختلف صنفی که بعد از سال 1394 بدون قانون بودند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدنظر دارد و بایستی تاکنون تعیین تکلیف می‌شود. همچنین طبق نظر وزارت کشور این موضوع شامل همه احزاب و گروه‌ها می‌شد اما از سال 94 به بعد تشکل‌های صنفی از جمله کانون‌های بازنشستگی و تشکل‌ها به دلیل این که این قانون شامل حال آنان نمی‌شد باید تعیین تکلیف شده و مشکل آنها حل شود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: روز سه شنبه قرار است نماینده شورای نگهبان در این کمیسیون حاضر شده و این طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کارشناسی کنیم، ضمن این که معاونت سیاسی و اجتماعی وزارت کشور و نماینده مرکز پژوهش‌ها هم در این نشست حضور پیدا خواهند کرد و احتمالا نیازمند قانون خاصی هستیم.