نامه بیش از 30 بسیج دانشجویی کشور به آیت‌الله رئیسی

دفاتر بسیج دانشجویی در بیش از 30 دانشگاه‌ بزرگ کشور طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا خواستند هر دستی را که در روند رسیدگی به پرونده فساد در هفت تپه و احقاق حقوق عامه و بیت‌المال دخالت می‌کند را کوتاه کند.

اخبار سیاسی- در این نامه که به امضای دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه های امیرکبیر، تهران، شریف، امام صادق (ع)، خواجه نصیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، فرهنگیان  و دانشگاه‌های دیگر هم رسید خطاب به آیت‌الله رئیسی آمده است:

 وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِی الأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیِهَا وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الفَسَادَ

وَإِذَا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ

رئیس محترم قوه قضائیه سلام علیکم؛ جنبش دانشجویی در چند سال اخیر  در جهت طلب آرمان‌ها و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مطالبه‌گری و تظلم‌خواهی مظلومین، پیگیر مطالبات و مسائل شرکت هفت‌تپه و کارگران زحمت‌کش آن بوده است. بحمدالله دستگاه قضا نسبت به این مسئله حساس شد و با ورود به موضوع عزم راسخ خود را برای مبارزه با فساد به رخ همگان کشید.

به جرأت می توان گفت که پرونده هفت تپه و شرکت آریاک، از لحاظ گستردگی زدوبند و حجم فساد اقتصادی یکی از بزرگترین پرونده‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که در بحث مبارزه با فساد و پولشویی؛ سرویس‌دهنده‌ها و کسانی که خارج از ضوابط به افراد ارز می دهند هم باید به میز محاکمه کشیده شوند. 

در این پرونده بنا به گفته نماینده دادستان، یک مقام محلی بدون توجه به جایگاه حقوقی‌اش با بانک‌های مختلف تماس می‌گرفته و درخواست گشایش ال‌سی برای متهمین ارزی می‌کرده است. البته هنوز موضوع رشوه اسدبیگی به یکی از بستگان این مقام محلی، که در جلسه اول دادگاه مطرح شد محل سوال و شبهه است و امیدواریم هر چه سریع تر ابعاد پنهان این ماجرا نمایان شود. 

در جریان دادگاه، متهمان مختلفی اذعان داشتند که: «چطور ممکن است کارهای ما برای اسدبیگی محلی از اعراب داشته باشد وقتی که وزرای سابق دولت، سفارش گشایش ارز  برای ایشان می‌کردند؟!» آیا رئیس وقت بانک مرکزی و سایر وزرای اقتصادی دولت از دریافت این حجم از ارز توسط اسدبیگی بی خبر بودند؟ آیا گمان نمی‌رود کسانی با زدوبند و فشار می‌خواهند اسدبیگی را از زیر شمشیر عدالت فراری دهند؟ چه دستاویزی بهتر از اعتصابات کارگری؟

مردم زمانی طعم شیرین عدالت را حس می‌کنند که مسئول متخلف، تا وقتی مسئول است پاسخگوی رفتار ناشایست خود باشد؛ نه این‌که به اعتبار جایگاه زد و بند بکند، فشار بیاورد و وقتی که دوران مسئولیت تمام شد بیاورند و بازخواستش کنند!

ریاست دستگاه عدلیه! همان‌گونه که مطلع هستید؛ کارگران مظلوم هفت تپه چند هفته‌ای است اعتصاب کردند. درد کارگران فقط حقوق معوقه و یا عدم پرداخت بیمه نیست، آنها درد کارخانه را هم دارند.

مگر  آزادی اسدبیگی مشروط به پرداخت حقوق کارگران و رسیدگی به وضعیت شرکت نبود؟ چرا او با این حجم از فساد، آزاد است و کارگر به‌خاطر گرفتن حقش باید در زندان بیفتد؟ چرا آن قسمت از پرونده که هنوز در دادسرا مفتوح است به دادگاه نمی رسد تا مرهمی بر زخم ملتهب کارگران باشد؟

وقتی این کلان‌متهم ارزی تحصیل مال ازطریق نامشروع داشته و به واسطه آن شرکت هفت تپه را خریده است؛ چرا دادگاهی تشکیل نمی‌شود تا صلاحیت او را ابطال کرده و شرکت را به دولت برگرداند؟ مگر با این اوضاع اهلیتی برای متهمان می‌ماند؟

آقای رئیسی! ما دانشجویان خواستاریم هر دستی را که در روند رسیدگی به فساد گسترده این پرونده و احقاق حقوق عامه و بیت‌المال دخالت می‌کند، کوتاه کنید. همچنین هر فردی در هر جایگاهی (وزیر، استاندار، معاون اول و...) که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با پرونده مرتبط است را به مقام پاسخگویی کشانده؛ و تعیُّن عزم راسخ  قوه قضاییه در برخورد با مفاسد، در داخل نظام اسلامی باشید. 

امید آن داریم که به واسطه مدیریت و پیگیری‌های جنابتان؛ این پرونده به احسن وجه مورد بررسی قرار گرفته و آن چه که ماحصل و خروجی دادگاه می شود؛ به نفع کارگران هفت تپه و آینده این شرکت باشد. 

والله المستعان

دفاتر بسیج دانشجویی در: 

- دانشگاه امیرکبیر

- دانشگاه تهران

- دانشگاه شریف

- دانشگا ه امام صادق (ع)

- دانشگاه خواجه نصیر

-دانشگاه علم و صنعت

- دانشگاه  فرهنگیان

- دانشگاه تربیت مدرس

-  مدرسه عالی شهید مطهری

- دانشگاه شاهد

- دانشگاه صدا و سیما

- دانشگاه شهید رجایی

- دانشگاه شهید چمران اهواز

- دانشگاه ایلام

- دانشگاه مذاهب اسلامی

-پردیس شهید عباسپور

- دانشگاه علوم پزشکی تهران 

- دانشگاه علوم پزشکی ایران

- دانشگاه آزاد علوم پزشکی

- دانشگاه  آزاد تهران شمال

- دانشگاه  آزاد تهران غرب

- دانشگاه آزاد تهران جنوب 

- دانشگاه مالک اشتر

-  دانشگاه علوم تحقیقات

- دانشگاه غیرانتفاعی صدرا

- دانشگاه فنی حرفه‌ای انقلاب اسلامی

- دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

- دانشگاه  غیرانتفاعی آل‌طه

- دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید شمسی پور

- دانشگاه غیر انتفاعی ابرار

- پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری